اخبار تویوتا, اخبار خودرویی, اخبار میتسوبیشی, اخبار هیوندای, فنی آموزشی

اصول نگهداری از خودرو هایی که در طولانی مدت بلااستفاده مانده اند

اصول نگهداری کلی از خودروها در دوران شیوع ویروس کرونا یا در حالت بلااستفاده طولانی مدت

اگر همچنان در قرنطینه بسر می برید یا خودرو شما بیش از سابق بلااستفاده است و یا حتی به هر دلیل خودرویی دارید که ممکن است مدتی از آن استفاده ننمایید، در اینجا به ذکر نکات ساده ای پرداخته می شود که دانستن آنها به افزایش طول عمر خودرو شما منجر خواهد شد و جزء اصول نگهداری از خودرو هستند:

چگونه مانع از کار افتادن باتری 12 ولتی خودرو شویم؟

حتی در خودروهای هیبریدی و الکتریکی، همانند سایر خودروها، امکان از دست دادن کارایی (اصطلاحا خوابیدن) باتری 12 ولتی که هنگام استارت به کار می آید، را دارند. بدین منظور بهتر است حداقل هفته ای یکبار خودرو را استارت زده و حدود 20 دقیقه با آن رانندگی کنید تا باتری آن کاملا شارژ شود و موقع لزوم، کارایی لازم را داشته باشد.

اصول نگهداری از خودرو - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

برای تکمیل این روند، بهتر است در این زمان، سیستم تهویه را هم روشن و هر دو سمت گرم و سرد آن را کمی فعال بگذارید.

چگونه از لاستیک ها آسودگی خاطر داشته باشیم؟ اصول نگهداری از آنها چیست؟

اصول نگهداری از خودرو - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

یکی از رایج ترین آسیب ها پس از استفاده نکردن طولانی مدت از خودرو، افت کارایی لاستیک هاست. پوسته پوسته شدن، پیدایش حفره های ریز و درشت و حتی ترک خوردن بسیار آسیب های متداولی هستند. چطور می توانیم از این مسائل جلوگیری کنیم؟ حتما چند روز یکبار خودروتان را جابجا کنید تا چرخ ها به حرکت بیفتند. کار کردن لاستیک ها در شرایط استاندارد بهترین تضمین برای افزایش طول عمر آنهاست. البته، توجه داشته باشید که حتما پیش از آغاز به حرکت باد لاستیک ها را چک کنید.

چطور از بدنه خودرو محافظت کنیم؟

اصول نگهداری از خودرو - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

اگر برایتان مقدور است، خودرو را در فضایی سرپوشیده پارک کنید تا از آب و هوای بد، باد و باران و تابش مستقیم خورشید در امان باشد. اگر این امکان وجود ندارد حتما از کاور استفاده کنید. ضمنا به طور مداوم خودرو را شست و شو داده و از واکس محافظ استفاده کنید تا رنگ آن ثابت بماند و تحلیل نرود.

آیا ترمزها هم در معرض خطر هستند؟

اصول نگهداری از خودرو - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

ترمزهای خودرو، علی الخصوص ترمز دستی بسیار در معرض از کار افتادگی هستند، در صورتی که از آن استفاده نشود یا ترمز دستی مدت طولانی فعال بماند. به هر حال همانطور که برای سایر اجزای خودرو شما نیز بهتر و کارامد است، خودروتان را بطور مداوم جابجا کنید و در ضمن حرکت چندباری از پدال ترمز استفاده نمایید تا لنت ها عملکرد خود را احیا نمایند. اگر خودرو را در محلی مسطح پارک می کنید، از ترمز دستی استفاده نکنید؛ این امر برای سالم ماندن آن ضروری است.

 

منابع: وبسایت رسمی میتسوبیشی موتورز انگلستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *