اخبار تویوتا, اخبار خودرویی, اخبار میتسوبیشی, اخبار هیوندای

فروش کم و عجیب برخی از خودرو های فوق العاده در سال 2019 (قسمت دوم)

15 خودروی فوق العاده، بطرز عجیبی فروش کمی در آمار سال 2019 داشتند (قسمت دوم)

در مطلب قبل به اشاره هفت مدل از خودروهای خوش ساخت سال 2019 پرداختیم که متاسفانه به طرز باورنکردنی فروش کمی داشتند. در این مطلب به هشت مدل دیگر از این خودروهای استثنایی پرداخته خواهد شد:

 

8- لکسوس LC 500، با فروش 1219 دستگاه

این مدل لکسوس که از مدل های کلاسیک و از کوپه های چشم ربای این برند محسوب می شود اما بطرز باورنکردنی حتی دوهزار دستگاه نیز بفروش نرسیده است. این خودرو با موتور 8 سیلندر 5 لیتری می تواند نیروی 471 اسب بخار را به چرخ های عقب وارد کند.

 

لکسوس ال سی 500 - فروشگاه پاینده

 

9- جگوار XF ، با فروش 1187 دستگاه

اگر بدنبال سدان اسپرت سطح بالا هستید اما نمیخواهید بی ام و سوار شوید، قطعا جگوار XF گزینه فوق العاده ای برای شماست. موتور 6 سیلندر سوپرشارژ این مدل، با شاسی کاملا بالانس، 380 اسب بخار نیرو را به چرخ های عقب منتقل می کند.

جگوار - فروشگاه پاینده

10- آئودی R8 ، با فروش 574 دستگاه

این مدل آئودی یک خودروی روزانه بسیار شگفت انگیز است. این خودرو با برند آئودی آلمانی عرضه شده اما موتور لامبورگینی ایتالیایی را در قلبش دارد. موتور 10 سیلندر 5 لیتری که 562 اسب بخار نیرو تولید می کند. هنگامی که آئودی R8 برای اولین بار در سال 2006 تولید شد، خودروسازان سنتی زمان خودش را درباره کارایی و عملکرد خودروهایشان بفکر برد و بین همرده هایش سرآمد و چشمگیر بود. نسل دوم این مدل در سال 2015 آمد و در سال 2018 فیس لیفتی از آن به بازار عرضه شد. اما با فروش 574 دستگاه در سال 2019، آمار فروشش نسبت به سال قبلش 38 درصد کاهش داشت و هنوز مشخص نیست این افت فروش به چه علت بوده است.

آئودی - فروشگاه پاینده

 

11- ولوو V90 ، با فروش 500 دستگاه

ولوو، این کمپانی سوئدی در دهه اخیر تلاش قابل توجهی برای ارتقاء تولیداتش نموده است اما فروش این برند در سال 2019 در آمریکا، پیام خوبی برای این کمپانی نیست!

ولو - فروشگاه پاینده

 

12- کیا K900 ، با فروش 390 دستگاه

این مدل نیز همانند جنسیس G90 به خاطر کره ای بودنش از همرده های بنز و بی ام و فروش کمتری داشته در حالی که از امکانات و کیفیت دست کمی از این برندهای آلمانی ندارد. با وجود اینکه K900 در سایر نقاط دنیا، بخصوص در خود کشور کره جنوبی فروش قابل توجهی داشته اما در آمریکا بطرز باورنکردنی آمار فروش آن پایین است.

کیا- فروشگاه پاینده

 

13- نیسان GT-R ، با فروش 331 دستگاه

با وجود محبوبیت برند نیسان، بسیار شگفت آور است که نسل جدید این برند GT-R با 13 سال سابقه در تولید خودروهای اسپرت، تا این اندازه در بین آمریکایی ها مهجور مانده است.

نیسان - فروشگاه پاینده

 

14- آکورا Acura NSX

آکورا در واقع نام تجاری برند هوندا در آمریکاست. از ابتدای عرضه مدل NSX توجه علاقمندان به خودروهای سوپراسپرت را بخود جلب کرد. با اینکه ارزان قیمت نبود اما به نسبت همتای فراری، بسیار مقرون بصرفه بود. این مدل تکنولوژی های جدیدی را به بازار خودروهای این رده عرضه نمود از جمله آنکه اولین خودروی تولید عمده بود که بدنه تماما آلومینیومی داشت. نکته قابل توجه دیگر آنکه در توسعه و ارتقاء هندلینگ این خودرو، آیرتون سِنا (Ayrton Senna)، قهرمان فرمول یک با این کمپانی همکاری کرده است.

آکورا NSX جدید با پیشرانه هیبریدی، قدرت فوق العاده و هندلینگ عالی به بازار عرضه شد. اما متاسفانه آن گونه که انتظار می رفت در بازار آمریکا مورد استقبال واقع نشد. بهترین فروش آکورا NSX در سال 2017 با 581 دستگاه بود و اما در سال 2018 به فروش تنها 170 دستگاه رسید.

آکورا

15- آلفا رومئو 4C ، با فروش 238 دستگاه

این مدل آلفا رومئو، در عین کوچک و سبک بودن بسیار چابک است. شاسی فیبرکربن با موتور چهار سیلندر توربوشارژ 1.75 لیتری دارد.

آلفا رومئو - فروشگاه پاینده

منبع: کارباز

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *