اخبار خودرویی, اخبار هیوندای

هیوندای یونیک برند اختصاصی خودرو های برقی هیوندای

هیوندای برند یونیک را به عنوان برند اختصاصی خودروهای برقی اش معرفی کرد

 

پس از معرفی برند جنسیس در سال 2015، این دومین بار است که کمپانی کره ای هیوندای، برند اختصاصی دیگری را معرفی می کند و این بار نیز نام یکی از خودروهای محبوب الکتریکی اش را به عنوان برند ثبت نموده است.

نام یونیک از کجا ساخته شد؟

اولین بار هیوندای این نام را برای پروژه های بلندمدت تحقیقاتی و توسعه ای اش برگزید که در آن به بررسی راهکارهای حمل و نقل دوستدار محیط زیست می پرداختند. این واژه از ترکیب دو بخش یون (ion) و یونیک (unique) به معنی یگانه ساخته می شد. نخستین نتایج این پروژه، در سال 2016 با رونمایی از کانسپت خودرویی با همین نام IONIQ معرفی گردید. این خودرو اولین در دنیا محسوب می شد که در یک بدنه، بطور همزمان سه مدل پیشرانه بکار رفته بود که کاربر آن می توانست بنا به نیاز و میلش از هرکدام بهره ببرد؛ پیشرانه های برقی هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تماما برقی با باتری. هم اکنون یونیک می خواهد تعهد کمپانی هیوندای به راهکارهای نوآورانه ی دوستدار محیط زیستش را اثبات نماید.

 

هیوندای یونیک- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

رسالت برند یونیک آن است که تمامی قابلیات خودروهای برقی هیوندای را تجمیع کند. خودرویی که با دارا بودن قابلیت شارژ بسیارسریع، باتری قدرتمندی دارا باشد و ضمن ارائه فضای داخلی راحت و امن برای سرنشینان، تا حد امکان ایمنی را برای خودروهای دیگر اطرافش نیز مهیا کند.

هیوندای یونیک

یونیک 5، یونیک 6، یونیک 7

هیوندای قصد دارد طی چهارسال آینده، سه مدل متنوع یونیک را به بازار عرضه نماید. مدیران این کمپانی اعلام نموده اند که خودروهای تحت نام این برند با شماره های زوج، سدان و با شماره های فرد SUV خواهند بود.

 

هیوندای یونیک- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

اولین محصول تحت نام این برند قرار است ابتدای سال 2021 به بازار عرضه شود. یونیک 5، که یک SUV سایز متوسط خواهد بود، بر اساس کانسپت خودروی الکتریکی “45” طراحی گردیده است.

هیوندای در سال 2022، سدان یونیک 6 را معرفی خواهد نمود که بر اساس کانسپت خودروی برقی پروفسی (Prophecy) طراحی شده. در ابتدای 2024، SUV بزرگ یونیک 7 عرضه خواهد شد.

کمپین یونیک و ایونت London Eye

هیوندای برای بزرگداشت چنین اقدامی، در یکی از خاصترین المان های شهر لندن، یک installation طراحی کرد و تنها ساعاتی پیش از اعلام و معرفی برند جدیدش، “چشم لندن” یا همان چرخ و فلک مشهور لندن با 135 متر قطر را با افزودن تعدادی چراغ به شکل حرف Q در آورد.

هیوندای یونیک- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

منبع: هیوندای نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *