اخبار تویوتا, اخبار خودرویی

آخرین محصول کمپانی لکسوس IS 2021 (قسمت اول)

لکسوس IS جدید مرزهای عملکرد و کارایی رده خودروهای سدان اسپرت compact RWD را جابجا کرد

حدود دوهفته از رونمایی دیجیتال کمپانی لکسوس از آخرین محصولش Lexus IS 2021 می گذرد. این خودرو با قابلیت مانور و امکانات رانندگی فوق العاده، مجهز به آخرین تکنولوژی ها علی الخصوص در حوزه ایمنی خودروست.

این محصول در مرکز تخصصی شیمویامای تویوتا (Toyota Technical Center Shimoyama) ساخته شده است.

اولین نسل لکسوس IS در سال 1999 تولید شد.

از آن زمان، این محصول در بین همرده هایش در کارایی و عملکرد پیشرو بوده و به دلیل دارا بودن استایل اسپرت، رانندگی منحصربفردی را ارائه کرده است.

تنها اشاره ای به میزان محبوبیت این خودرو آنکه در حدود 20 سالی که از تولیدش میگذرد، حدود 1.09 میلیون دستگاه از آن بفروش رسیده است.

لکسوس- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

Lexus IS – 1999

ویژگی های خاص خودرو لکسوس IS 2021

به نقل از تاکومی یوشیاکی ایتو (Takumi Yoshiaki Ito) این کمپانی بر اساس فلسفه “جاده ها ماشین ها را میسازند” طراحی این خودرو را در شرایط سخت پیش برده و در جاده های متنوعی از نظر نوع مسیر و ناهمواری ها تست کرده است.

برای ارتقاء کیفیت رانندگی با این خودرو، تمام صداهای مزاحم احتمالی تک به تک کنترل و از منابع تولیدشان محدود شده اند.

لکسوس- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

استحکام بدنه خودرو در این نسل ارتقا یافته است.

تقویت کننده های جانبی بدنه با افزودن قطعاتی که از جلو تا کناره کشیده می شوند و بهینه کردن ساختار بدنه از ستون C به کناره های سقف خودرو تلاش هایی در این راستا بوده.

این امر موجب شده صداها و تکان های ناخواسته مزاحم خودرو به حداقل برسند، عملکرد فرمان بهتر شود و راننده، تجربه خاصتری داشته باشد.

 

لکسوس- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

کمک فنرهای این خودرو به دریچه هایی با سرعت فوق العاده هستند که جریان روغن را بنا به لزوم در پاسخ به جزیی ترین ناهمواری جاده، تنظیم می کنند.

لکسوس- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

همچنین لکسوس IS جدید مجهز به سیستم کنترل صدای مزاحم فعال است که صداهای جاده و موتور را درون کابین به حداقل ممکن می رساند و آسایش قابل توجهی برای سرنشینانش فراهم می کند.

لکسوس- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

آخرین تکنولوژی های سیستم ایمنی با آخرین نسخه Lexus Safety System+

لکسوس ضمن حفظ دوربین تک لنز و رادار موج میلیمتری که بطور معمول در Lexus Safety System + استفاده می شود، عملکردهایی چون کمک هدایت فرمان در شرایط اضطراری و تشخیص مسیر جاده را به این خودرو افزوده.

این تمهیدات در راستای تلاش این کمپانی برای ارتقاء کیفیت تجربه رانندگی با محصولاتش از حیث افزایش ایمنی و امنیت خاطر راننده برای همکاری خودرو در مواقع لزوم است ضمنا به کاهش تصادفات و تلفات نیز می انجامد.

لکسوس- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

تعدادی از ویژگی های این سیستم امنیت جدید به شرح ذیل است:

  • سیستم کنترلگر ممانعت از برخورد با خودروها و پیاده های مجاور – کنترل شده توسط دوربین تک لنزی و رادار ویژه
  • سیستم هوشمند کنترلگر پدال گاز در سرعت کم خودرو که در سرعت های پایین استفاده های نابجا از پدال گاز را تحت کنترل دارد.
  • رادار پویای کروز کنترل و تشخیص مسیر جاده Dynamic Radar Cruise Control & Lane Tracing Assist (LTA) که با هماهنگی دوربین ها و سیستم هوش مصنوعی راننده را در مواقع لزوم از انحراف از جاده حتی در حالت کروز کنترل مطلع می کند.
  • تنظیم و جابجایی خودکار نوربالا و نورپایین در صورت تشخیص خودرو روبرو
  • کمک راننده هشدارگر نشانه های جاده (Road Sign Assist) با کمک دوربین ها و مسیریاب های ماهواره ای راننده را از احتمال وقوع خطاهای رانندگی هشدار می دهد.
  • در حالتی که راننده به هشدارگرهای صوتی و تصویری داخلی به احتمال برخورد با محرک خارجی یا خروج از مسیر واکنشی نشان ندهد و سیستم کمک ترمزهای خودکار نیز نتوانند شرایط را کنترل کنند، خودرو با فعال کردن آژیر به خودروها و پیاده های مجاور هشدار برخورد با این خودرو را می دهد. این امر ممکن است منجر به واکنش مناسب رانندگان دیگر شود و احتمال تصادف را کاهش دهد.

لکسوس- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

تکنولوژی های امنیتی بکار رفته در این خودرو به روز و واقعا استثنایی است.

از دیگر سیستم ها می توان به کمک ترمزهای هوشمند حین پارک خودرو، امکان دید پانورامیک توسط دوربین ها در نمایشگر داخل خودرو، اشاره نمود.

لکسوس- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

در قسمت بعد به ویژگی های بدنه و فضای داخلی این خودروی فوق العاده پرداخته خواهد شد.

لکسوس- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

ادامه دارد…

 

منبع: گلوبال تویوتا

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *