اخبار خودرویی, فنی آموزشی

امنیت خودرو های دارای سیستم “دستیار راننده ” یا “خودران ” از نظر منتقدان چگونه است؟

خودروهای دارای سیستم خودران

بسیاری از کمپانی ها و صدها  تولید کننده خودروهای خودران  هنوز به یک استاندارد واضح در رابطه با ایمنی خودرو هایی که در حال تست برای ورود به بازار و گسترش  خط تولید هستند نرسیده اند.

خودران-فروشگاه پاینده

ده سال پس از آنکه گوگل اولین پروژه  خودرو های خودران را راه اندازی کرد، این سوال در ذهن ایجاد شد که چه سطحی  از ایمنی ، ایمنی لازم برای این دسته از خودرو هاست.

امنیت این سیستم

طبق گفته نت بیوز، مدیر امنیت گروه تکنولوژی اوبر و مدیر سابق گروه ان اچ تی اس ای ، ناظر اتوموبیل های اتومات “رویکرد های مختلفی در رابطه با این سیسم وجود دارد و من فکر می کنم که این مسئله سلامتی است”

بیوز جز کسی بود که در ششمین سمپوزیوم سالانه وسایل نقلیه خودکار حضور پیدا کرد ، کنفرانسی که در آن  مدیران گروه های بزرگ صنعتی ، دانشگاهی و دولتی به بررسی این فناوری پرداختند.

در طول کنفرانس اوبر چهارچوب امنیتی خود را رونمائی کرد و جزئیات جدیدی از عملکرد خود در رابطه با این دست خودرو ها را ارائه داد.

به طور کل اوبر معتقد است وسایل نقلیه ای از این دست باید دارای مهارت،قابلیت تغییرسیستم در صورت عملکرد نادرست ، امن و قابل اعتماد باشند.

اصل اولیه این چهارچوب ،داشتن امنیت کافی برای رانندگی در جاده های عمومی است.

واقعیت این است که ارائه  یک تعریف قابل قبول کار دشواریست ،زیرا باید ازکلیه جهات : فنی ، حقوقی ، نظارتی ، فرهنگی و حتی پزشکی مورد قبول باشد.

رابی میلیر مهندس سابق اوبر که اکنون مدیر ارشد ایمنی در پرونتو است، میگوید:” آنچه ما بیش از همه در این صنعت کمبودش را حس می کنیم، یک مسیر پیشرفت و یک مناظره صادقانه بین کمپانی ها است”

رابی میلر در سلسله پسته های امسال تجزیه و تحلیلی را به اشتراک می گذارد که در آن نشان داده شده خودرو های خودران در تصادفات بیشتری در برابر همتایان خود نقش دارند.

کمپانی ویمو از مسافت پیموده شده خود به عنوان یک معیار پیشرفت نام می برد. اما میلر می گوید هنوز موقعیت هایی وجود دارد که عابران پیاده و رانندگان در معرض خطر هستند.

ادامه مطلب در پست های بعدی.

برگرفته از سایت اّتو نیوز

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *