اخبار تویوتا, اخبار خودرویی

جدیدترین پلاگین هیبریدی (PHEV) تویوتا، در کالبد RAV4

ویژگی های فنی تویوتا راو4 پلاگین-هیبریدی

این خودرو با قدرت 306 اسب بخار (225 کیلووات) قدرت، قدرتمندترین راو4 تا امروز محسوب می شود. میزان این برتری زمانی مشخص می شود که بدانیم نسبت به راو4 هیبریدی سابق، 40% افزایش قدرت داشته است. ترکیب پیشرانه بنزینی 2.5 لیتری چهار سیلندر و پیشرانه برقی با جدیدترین نوع باتری لیتیوم یون، یک خودروی استثنایی را شکل داده است.

راو4-فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

باتری این خودرو شامل 96 سلول با ولتاژ 355.2 ولت هستند که توان آن تا 18.1 کیلووات ساعت ارتقاء یافته است. این باتری ها با برق 230 ولت تنها در 2.5 ساعت تماما شارژ می شوند.

تویوتا راو4 جدید می تواند تا 98 کیلومتر با باتری فول شارژ تماما با پیشرانه برقی و نهایت سرعت 135 کیلومتر بر ساعت برود. این ارقام در بین همرده های پلاگین-هیبریدی واقعا استثنایی هستند. مصرف این خودرو در حالت ترکیبی تنها یک لیتر در هر 100 کیلومتر است که حداقل تولید آینده (22 g/m کربن دی اکسید) را دارد.

تکنولوژی های فنی و پیشرانه های این خودرو بسیار نوآورانه هستند اما این خودرو تمامی کیفیات نسل پنجم راو4 را داراست. بدنه بسیار سخت و مرکز ثقل پایین که در قرارگیری باتری ها به آن توجه خاص شده است. این خودرو تحت پلتفرم TNGA-K تویوتا ارائه می شود و در حالت استاندارد، چهارچرخ متحرک می باشد. همچنین این خودروی خاص به دیفرانسیل هوشمند AWD-i مجهز است.

راو4-فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

ویژگی های ظاهری تویوتا راو4 پلاگین-هیبریدی

از حیث ویژگی های ظاهری، این خودرو تفاوت چندانی با مدل های قبلی ندارد. به جز افزایش حجم مفید صندوق عقب، می توان به مجهز بودن این خودرو به آخرین دستاوردها و سیستم های تویوتا برای خودروهایش اشاره کرد. سیستم هایی چون مدیریت تهویه مطبوع از راه دور(MyT)، حسگرهای ایمنی جدید تویوتا (Toyota Safety Sense) و غیره.

راو4-فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

راو4-فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

راو4-فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

حالات مختلف رانندگی (Drive Mode) با تویوتا راو4 پلاگین-هیبریدی

به طور کلی این خودرو می تواند در چهار حالت از بهره مندی از پیشرانه قرار گیرد:

  • حالت EV (Electric Vehicle) یا تماما برقی (که بطور پیشفرض روی این حالت است)
  • حالت HV (Hybrid Vehicle)
  • حالت خودکار انتخاب بین EV/HV
  • در حال شارژ

همانطور که ذکر شد در حالتی که باتری ها شارژ کافی داشته باشند این خودرو در حالت تمام برقی حرکت خواهد کرد تا زمانی که شارژ آنها به میزان مشخصی که رسید به صورت خودکار به حالت هیبریدی تغییر می کند.

راو4-فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده راو4-فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

از سوی دیگر، مشابه تمامی خودروهای جدید تویوتا، راو4 هیبریدی نیز دارای حالات نرمال، اکو و اسپرت می باشد. این حالات توسط راننده قابل انتخاب است. حالت چهارم، حالت trail است. این گزینه در واقع سیستم قفل خودکار دیفرانسیل است. در جاده های لغزنده یا شیبدار، در این حالت بیشترین حالت چسبندگی چرخ ها به زمین میسر می شود. اگر حتی یک چرخ، اتصالش به زمین را از دست بدهد، حالت trail کمک می کند تا گشتاور به چرخهای متصل به زمین برسد تا تعادل خودرو را تامین نماید.

راو4-فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

تویوتا راو4 پلاگین-هیبریدی خارج از بازارهای اروپا

این خودرو همانطور که در نمایشگاه لوس آنجلس دیده شد، در کانادا و آمریکا با نام راو 4 پرایم Toyota RAV4 Prime شناخته می شود.

منبع: نیوزروم تویوتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *