اخبار تویوتا, اخبار خودرویی

محصولات تویوتا به ماه می رسد!

تویوتا در ماه

از ابتدای سال 2019، تویوتا با آژانس هوافضای ژاپن (Japan Aerospace Exploration Agency – JAXA) همکاری خود را آغاز نمود. اولین خواسته ی این آژانس، ساخت یک فضاپیمای شش چرخ بر روی ماه بود که بتواند دو سرنشین و تجهیزاتشان را نیز حمل نماید. تویوتا ضمن پیشبرد پروسه تحقیقاتی و طراحی، پیش بینی می کند ممکن است این پروژه حدود 10 سال به طول بیانجامد. اما هم اکنون شرکا درباره نام این فضاپیما توافق و آن را اعلام نموده اند.

لندکروزی بر روی ماه با سوخت هیدروژنی

تویوتا نام لونر کروزر Luner Cruiser را برای این محصولش معرفی نموده است. این کمپانی نامدار ژاپنی اعلام کرد که رسالت این فضاپیما همچون محصولات آفرودر اش چون لندکروزر است. او این رسالت مشترک را “زنده نگهداشتن سرنشینانش” ابراز می کند. همچنین طراحی جلوی بدنه آن – تا اینجای پیشبرد پروژه – شباهت بسیارزیادی به FJ Cruiser دارد و یادآور SUVهای تویوتاست.

تویوتا در ماه - فروشگاه اینترنتی لولزم یدکی پاینده

لندکروزر که برای نوردیدن سخت ترین توپوگرافی های زمین طراحی شده بود. هم اکنون این فضاپیمای حدودا شش متری قرار است بتواند حدود 10 هزار کیلومتر (دقیقا 6200 مایل) روی ماه حرکت کند. انرژی این فضاپیما در این مسافت طولانی توسط یک پنل خورشیدی بسیار عظیم و یک سلول هیدروژنی تامین خواهد شد.

تویوتا در ماه - فروشگاه اینترنتی لولزم یدکی پاینده

همانطور که از سال پیش مقرر شده بود، این فضاپیما پیش از فضانوردان در ماه مستقر خواهد شد. به محض رسیدن آنها به ماه، به استقبال آنها خواهد رفت تا سفر اکتشافی خود را آغاز کنند. رسالت این سفر، جستجوی آب منجمد در قطبین ماه است.

فضایی که قرار است سرنشینان در آن مستقر شوند، فشار هوایی کاملا تنظیم شده دارد. بنابراین در این محفظه حدودا 13 مترمربعی، فضانوردان می توانند لباسهای فضایی خود را نیز در بیاورند. تویوتا در حال مطالعه و بررسی آن است که چطور می تواند یک گروه از فضاپیماها را با عنوان “تیم ژاپن” به ماه بفرستد.

تویوتا در ماه - فروشگاه اینترنتی لولزم یدکی پاینده

تحقیقات وسیع تویوتا، به انجام رسیدن این پروژه را ده سال تخمین می زند

قطعا تا پیش از سال 2030 لونرکروزر به ماه نخواهد رسید. متخصصان با بهره گیری از نرم افزارهای شبیه ساز رایانه‌ای در حال بررسی قدرت موردنیاز و اتلاف حرارتی این فضاپیما هستند. همچنین تحقیقات بر روی نوع چرخها یا امکان استفاده از لاستیک در حال انجام است. برای تویوتا حتی چیدمان فضای داخلی برای سرنشینان نیز حائز اهمیتی ویژه است.

تویوتا در ماه - فروشگاه اینترنتی لولزم یدکی پاینده

تویوتا خطاب به طرفداران لندکروزر اعلام نموده که هیچ یک از تکنولوژی های بدست آمده در این پروژه تحقیقاتی قرار نیست به تولیدات آینده لندکروزر انتقال یابد. اما سوابق این شرکت نشان می دهد که همواره مخاطبانش را با محصولات جدیدش غافلگیر می کند.

تویوتا در ماه - فروشگاه اینترنتی لولزم یدکی پاینده

تویوتا در ماه - فروشگاه اینترنتی لولزم یدکی پاینده

منبع: اتوبلاگ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *