اخبار تویوتا, اخبار خودرویی

موهاوی گرویتی (Kia Mohave Gravity) گرانترین خودرو SUV کیا معرفی شد

دومین نسل موهاوی در آستانه بازار جهانی

در بسیاری از کشورها، تلوراید کیا را به عنوان SUV برجسته کیا می شناسند. در حالی که در پورتفولیوی بین المللی این کمپانی کره ای، از منظر بسیاری از کارشناسان فنی، موهاوی SUV تراز اول کیاست. حتی با علم به جوایز متعددی که در دنیا، تلوراید از آن خود کرده است.

این خودرو که در بازارهای آمریکا و چین با نام کیا بورِگو (Kia Borrego) شناخته می شود، از پایان سال گذشته در کشور مبدا تولیدکننده خود (کره) فروش دومین نسل خود را آغاز کرد.

کانسپت این خودرو در مارچ سال گذشته در نمایشگاه سئول 2019 با نام masterpiece به نمایش در آمد اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، این نمایشگاه برگزار نشد.

موهاوه -فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

چرا گران ترین؟

موهاوی گراویتی در نسخه های 5، 6 و هفت سرنشین عرضه می شود و در بازار کره از قیمت معادل حدود 45475 دلار آغاز می شود. این در حالی است که گرانترین مدل تلوراید که نسخه SX آن است حدود 41790 دلار قیمت گذاری شده است.

تغییرات ظاهری موهاوی نسل جدید

نکته بسیار جالب درباره بدنه خودرو این است که در هیچ جا اشاره به برند کیا نشده است. به نظر می رسد این کمپانی، به شناخته شدن این مدل خودرویش در دنیا اطمینان دارد که تنها به اشاره نام MOHAVE روی بدنه بسنده کرده است.

تغییرات بدنه آنقدر عمده نیست اما حتی در نگاه اول تغییری نمایان نموده. تغییر در جلو پنجره، چراغها، حذف قطعات کرومی بدنه و رینگ های 20 اینچی مشکی رنگ عمده ترین تغییرات ظاهری این نسل جدید هستند.

موهاوه -فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

بیشترین تغییر در فضای داخل کابین اعمال شده است. فرمان، داخل درها و کنسول مرکزی همگی از آلکانترا – نوعی پارچه که در بسیاری از پوشش های داخلی خودرو استفاده می شود و از ترکیب 68% پلی استر و 32% پلی یورتان تهیه شده است – پوشیده شده اند. برای داخل درها و فضای داشبورد چراغهای LED تعبیه شده است و نمایشگر بزرگتر 12.3 اینچی نسبت به مدل های پیشین درنظر گرفته شده است.

موهاوه -فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

موهاوه -فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

موهاوه -فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده موهاوه -فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

موهاوه -فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

اشاره ای به مشخصات فنی

کیا موهاوی جدید دارای شاسی ladder-frame است که تاثیر بسزایی در افزایش کارامدی خودرو و کاهش مصرف سوخت آن دارد. دارای موتور سه لیتری دیزلی شش سیلندری است که حدود 260 اسب بخار قدرت و گشتاور 560 نیوتن متر دارد. این نیرو از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک TC به هر چهارچرخ منتقل می شود. این خودرو علاوه بر مود 4×4 شش حالت دیگر دارد: comfort، eco، sport، sand، mud و snow.

موهاوه -فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده موهاوه -فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده موهاوه -فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

موهاوه -فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده موهاوه -فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

با تمام ویژگی های اعلام شده بنظر می رسد بازار جهانی علی الخصوص آمریکا متقاضی این مدل از موهاوی خواهد بود از آنجا که مدل قبلی (Borrego) در آمریکا طرفداران قابل توجهی داشت.

منابع: راش لین، موتور وان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *