اخبار تویوتا, اخبار خودرویی, اخبار میتسوبیشی, اخبار هیوندای, فنی آموزشی

چگونه و چرا باید خودروی خود را ضدعفونی کنیم؟ (قسمت دوم)

چگونه خودروی خود را ضدعفونی کنیم ؟

همانطور که می دانیم، به دلیل ساختار مولکولی ویروس کرونا، بهترین راه برای مقابله با ابتلا به این بیماری، شستشوی مداوم دست ها و ضدعفونی کردن سطوح مورد استفاده است. از آنجا که خودروهایمان از لوازمی هستند که امروز – شاید بیش از سابق – نیاز به استفاده از آنها داریم، نگهداری مناسب از آن، بگونه ای که آسیب طولانی مدتی نداشته باشد، بسیار حائز اهمیت است. حتی اگر فقط برای خرید از خانه بیرون می روید، پس از خرید حتما سطوح خودروتان را ضدعفونی نمایید. در اینجا به ذکر چند مورد از نکاتی که به حفاظت از خودرو منجر خواهد شد، پرداخته می شود:

عمر دوام ویروس کرونا روی سطوح چقدر است؟

واقعیت آن است که پاسخ این سوال هنوز با دقت و صحت کامل مشخص نیست اما این محرز است که همچون سایر ویروس ها، روی سطوح مختلف، عمر متفاوتی دارد. بنابراین اقدام عاقلانه آن است که با پاکسازی تمام قسمت های خودرو بخصوص نقاطی که بیشتر با آن تماس دارید، ریسک شیوع یا دچار شدن به این ویروس را کاهش دهید. پس از ضدعفونی سطوح خودرو، ضدعفونی مداوم دست ها نیز می تواند این اقدام شما را تکمیل نماید.

ضدعفونی-کرونا-فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

ضدعفونی-کرونا-فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

 

از چه مواد شوینده ای استفاده کنیم؟

مقدم بر هرچیز بهتر است یک جفت دستکش فقط برای انجام شستشو داشته باشید و بعد از هر نوبت ضدعفونی آن را با آب گرم و مواد شوینده شستشو دهید.

شستشو با آب و صابون، سفیدکننده های رقیق، شوینده های با حداقل 70درصد الکل و ضدعفونی کننده ها، همگی برای مقاومت سطوح در برابر آلودگی توسط ویروس کرونا تایید شده اند اما استفاده از برخی از آنها ممکن است آسیب جدی و جبران ناپذیر به خودروتان وارد کنند. امن ترین راه، استفاده از آب و صابون کم برای سطوح است. زیرا چه برای سطوح پارچه ای، چه سطوح پلاستیکی و چرمی قابل استفاده است. اما برای سطوح چرمی استفاده مداوم از شوینده ها در طولانی مدت ممکن است موجب خشکی و تغییر رنگ شوند. بنابراین بهتر است یا از شوینده های مخصوص سطوح چرمی استفاده شود و یا پس از شستشو با آب و صابون، بر روی آن یک لایه محافظ سطوح چرمی استفاده شود.

تاکید شده که از شست و شو با فشار یا با اسکاچ ها بپرهیزید و حتما از دستمال های نرم یا ابر برای این منظور استفاده نمایید.

ضدعفونی-کرونا-فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

اگر زمان کافی ندارید که این سطوح پیش از استفاده مجدد خشک شوند، می توانید از محلول های با 70درصد الکل یا شوینده های حاوی الکل ایزوپروپیل استفاده نمایید. به نقل از جف استات (Jeff Stout) مدیر اجرایی گروه سازنده اجزای داخلی خودرو ینفنگ (Yanfeng Automotive Interior)، که سازنده اجزای داخلی بسیاری از خودروهاست، تقریبا تمامی سطوح داخلی خودرو با الکل ایزوپروپیل قابل شست و شوست. وی تاکید کرده که :” ما از این ماده برای از بین بردن لکه های احتمالی یا شستشوی پیش از تحویل قطعه از کارخانه نیز استفاده می کنیم.” تمامی قطعات از پلاستیک، سطوح کرومی و چرمی توسط این ماده تست شده اند.

ضدعفونی-کرونا-فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

از چه مواد شوینده ای به هیچ عنوان استفاده نکنیم؟

سفیدکننده ها، شوینده های حاوی پراکسید هیدروژن (hydrogen peroxide) و آمونیاک ها قاتل سطوح خودروی شما هستند. به هیچ عنوان از آنها برای ضدعفونی سطوح استفاده نکنید.

ضدعفونی-کرونا-فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

منابع: کانسیومر ریپورت، وبسایت رسمی میتسوبیشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *