اخبار میتسوبیشی

کارلوس گون مدیرعامل میتسوبیشی می‌شود؟

رنو-نیسان-میتسوبیشی، تبدیل به غولی بزرگ با حدود 10 میلیون خودروی تولیدی سالانه خواهد شد که این امپراطوری را در کنار نامهایی چون تویوتا، فولکس واگن و جنرال موتورز قرار می‌دهد. حالا نیسان آماده است تا مرد 62 ساله و همه‌کاره‌ی صنعت خودرو یعنی کارلوس گون (گوسن یا غصن) را به سمت مدیرعاملی میتسوبیشی منصوب نماید بنابراین گون یکی از افراد شاخص خودروسازی با مدیرعاملی سه خودروساز متفاوت در یک زمان خواهد بود.


اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که گون قبلاً با مدیرعامل و رئیس میتسوبیشی Osamu Masuko صحبت کرده و از او خواسته تا با وجود تحت کنترل در آمدن میتسوبیشی توسط نیسان باز هم مدیرعامل این شرکت باقی بماند؛ اما رنو نیسان تاکنون این خبر را تائید نکرده و سخنگوی این شرکت همه‌ی سخنان را حدس و گمان خوانده و میتسوبیشی نیز همین رویه را در پیش گرفته است.

Carlos Ghosn
یک تحلیل‌گر صنعت خودرو می‌گوید که گون با مدیرعاملی در میتسوبیشی قادر خواهد بود تا کارهایی مشابه کارهای انجام شده در نیسان را ترتیب بدهد که از این جمله می‌توان به ترکیب پلتفرم‌ها، کاهش هزینه‌ها و حتی بستن کارخانه‌ها اشاره کرد. به منظور انجام چنین بازسازی بزرگی شما فردی به قدرتمندی گون را نیاز دارید تا کارها را سروسامان دهد.

carlos-ghosn
شغل جدید گون به چشم همه یکسان نخواهد آمد چراکه تحلیل گری در این باره می‌گوید:

من فکر می‌کنم که گون کار کافی در رنو و نیسان دارد. او همچنین همه‌ی زمان خود را در این دو کمپانی بیش از قبول شغل دیگری در ژاپن صرف می‌کند.

ceo_mitsubishi-and-carlos-ghosn
نیسان اوایل امسال اعلام نمود که 34 درصد سهام میتسوبیشی را به مبلغ حدود 2.3 میلیارد دلار خواهد خرید. این امر به خاطر جعل میزان مصرف سوخت اعلامی چندین خودرو از جمله دو مدل نیسان صورت گرفت. این معامله تا اواخر امسال نهایی خواهد شد.

mitsubishi badge
منبع: www.pedal.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *