اخبار خودرویی, اخبار هیوندای

کیا دو جایزه مهم صنعت خودرو را از آن خود کرد(قسمت اول)

کیا دو جایزه مهم از World Car Awards را از آن خود کرد

مسابقه جهانی World Car Award که قدمتی نه چندان دور (16 ساله) دارد، در هفت سال اخیر از جانب Prime Research به عنوان رتبه اول مسابقات بین المللی صنعت خودرو شناخته شده است. این مسابقه هر ساله با داورانی بین المللی برگزار و همزمان با نمایشگاه نیویورک اعلام رای می شود. امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، این نمایشگاه تعطیل شد اما این رقابت همچنان با شرکت حدود 50 خودرو، با داوری 86 خبرنگار از 24 کشور به صورت مجازی و از طریق اینترنت برگزار شد و اعلام رای صورت گرفت. داوران از جانب کمیته بین المللی World Car Steering Committee بر اساس سوابق و تخصصشان منتخب شده بودند.

کیا

این مسابقه محدود به یک مرحله نبوده؛ ابتدا داوران نتایج ششمین رویداد سالیانه L.A. Test Drives را که در نوامبر گذشته در لوس آنجلس برگزار شده بود را بررسی نمودند. فینالیست های آن مسابقه در 5 فوریه در نمایشگاه دهلی در هند حاضر شده و 10 خودرو برتر دنیا و 5 خودرو برگزیده در 5 دسته بندی مختلف معرفی شدند. در پنجم مارس امسال، بالاخره سه خودروی برتر سال اعلام شد: کیا تلوراید، مزدا 3 و مزدا CX-30

کیا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

کیا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

 

کیا تلوراید Kia Telluride، برگزیده خودرو سال 2020 شد

کیا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

2020 Telluride

تلوراید از بین 29 خودرو این بخش، منتخب شد و این اولین بار است که شرکتی کره ای برنده این جایزه می شود. این خودرو در واقع اولین شاسی بلند کمپانی کیا است که برای بازار هدف آمریکا طراحی شده و پیشتر جوایز قابل توجهی را در آمریکا و در رقابت های بین المللی علی الخصوص از حیث امنیت خودرو (IIHS Top Safety 2019) از آن خود کرده بود.

کیا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

کیا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

کیا - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پایندهکیا - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

کیا - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

کیا - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

 

ضمنا مزدا 3 که رقیب مرحله آخر کیا تلوراید بود، منتخب بهترین طراحی خودرو سال شد.

کیا0 فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

خودروی جدید تمام برقی کیا، سول (Kia Soul EV) جایزه دوم این کمپانی را از World Car Award دریافت نمود. در قسمت بعد این مطلب، مفصلا به آن خواهیم پرداخت.

 

ادامه دارد…

 

منابع: وبسایت رسمی World Car Award

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *