اخبار تویوتا, اخبار خودرویی

از پلتفرم TNGA تویوتا چه می دانید؟ (قسمت اول)

پلتفرم در صنعت خودرو سازی به چه معناست؟

بطور کلی در صنعت خودروسازی، پلتفرم به معنای دسته بندی خودروهای یک برند در زیرشاخه هایی است که بتواند مشترکاتی را با هدف کاهش هزینه های ساخت فراهم نماید. از دیگر مزایای بهره مندی از این شیوه آن است که در زمان تولید نیز تا حد زیادی صرفه جویی می شود. برای مثال خودروهایی که تحت یک پلتفرم تولید می شوند، غالبا در شاسی، پیشرانه، جعبه دنده و قوای محرکه مشترکند. آنچه آنان را از یکدیگر متمایز می سازد جزییات طراحی بدنه و کابین، داشبورد و صندلی ها و سیستم های الکترونیکی خودرو می باشد.

پلتفرم TNGA فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

پلتفرم TNGA تویوتا (Toyota New Global Architecture)

این پلتفرم که اواخر سال 2015 با عرضه چهارمین نسل پریوس Toyota Prius معرفی شد، یک پلتفرم مدولار برای شاسی ها است که شامل مدل های متنوعی از لکسوس و تویوتا می شود.

همچنین تمامی مدل های دیفرانسیل جلو، عقب و چهارچرخ متحرک 4WD را در بر میگیرد.

پیش از این، تویوتا 100 پلتفرم متنوع دیگر را تا به حال در برنامه اش پشت سر گذاشته است.

در ابتدای معرفی این پلتفرم، هدف این کمپانی قدرتمند، کاهش 20 درصدی هزینه تولید در درازمدت و کاهش تنوع قطعات تا 75 درصد بود. در همین پنج ساله بنظر می رسد تا حد زیادی به هدفش رسیده تا جایی که تویوتا اعلام نموده هزینه تاسیس کارخانه جدید 40 درصد کاهش یافته است. همینطور اعلام نموده که 50 درصد خودروهایی که در این پنج سال به فروش رفته تحت این پلتفرم تولید شده اند و تخمین می زند که این میزان تا سال 2023 به 80 درصد خواهد رسید.

پلتفرم TNGA فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

هر زیرمجموعه از این پلتفرم ارتفاعات استانداردی برای شاسی و ارتفاع صندلی ها دارد.

همچنین برای سایر اجزایی که در نظر اول دیده نمی شوند مانند جعبه فرمان، وضعیت پدال ها، فریم صندلی ها و ایربگ ها حالت مشترکی در هر زیرمجموعه پلتفرم تعریف شده است.

همانند سایر پلتفرم ها، جزییات ظاهری هستند که وجه تمایز خودروهای هر پلتفرم خواهند بود.

پلتفرم TNGA فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

تمامی خودروهای تحت پلتفرم TNGA دارای شاسی محکم تر، مرکز ثقل پایینتر جهت هندلینگ بهتر خودرو و ارتفاع پایینتر کاپوت برای بهتر شدن دید راننده هستند.

همچنین خودروهای تحت این پلتفرم با موتورهای سری Dynamic Force عرضه می شوند که حدود 800 نوع موتور متنوع را در 9 دسته بندی اصلی ارائه می کنند.

در قسمت بعد به اشاره جزییات این پلتفرم و زیرمجموعه های آن خواهیم پرداخت.

 

منابع: گلوبال تویوتا، ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *