اخبار خودرویی

اولین کراس اوور جنسیس به زودی به بازار خواهد آمد

از اولین کراس اوور جنسیس هم رونمایی شد

ماه گذشته در نمایشگاه خودروی شیکاگو، برند لوکس جنسیس GV80، اولین کراس اوورش را به نمایش گذاشت و به تازگی پیش فروش این مدل را آغاز کرده است.

جنسیس - فروشگاه پاینده

این مدل که در سه نوع استاندارد، پیشرفته (advanced) و پرستیژ به فروش خواهد رسید، از قیمت پایه 48 هزار و 900 دلار آغاز و تا حدود 70 هزار دلار قیمت گذاری شده است. همچنین این خودرو با دو نوع خودروی متفاوت تولید می گردد. یکی با موتور 2.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر که نیروی 300 اسب بخار (224 کیلووات) تولید می کند و دیگری با موتور 3.5 لیتری توربوشارژ شش سیلندر با تولید نیروی 370 اسب بخار (267 کیلووات). هر دو این مدل ها گیربکس اتوماتیک 8 دنده دارند. بطور معمول این خودرو دیفرانسیل عقب است اما امکان سفارش چهارچرخ متحرک نیز وجود دارد.

جنسیس - فروشگاه پاینده

داخل این خودرو چه خبر است؟

جنسیس GV80 با سه ردیف صندلی ویژگی هایی خاص و آخرین تکنولوژی های برند خود و هیوندای را در اختیار کاربرانش می گذارد. یک صفحه نمایش 14.5 اینچی برای سیستم مسیریابی بسیار نزدیک به واقعیت تعبیه شده است.

جنسیس - فروشگاه پاینده

یک کنترلگر لمسی در کنار کنسول تعبیه شده که امکان خوانش دستخط را داراست و برای مثال به منظور شماره گیری یا تعیین مقصد استفاده می گردد.

جنسیس- فروشگاه پاینده

با بهره مندی از سیستم کاهش صدای مزاحم فعال (active noise canceling) صدای داخل کابین را به حداقل رسانده است. صندلی راننده به بالشتک های هوایی تجهیز شده که مانند یک سیستم تعلیق مضاعف عمل کرده و راحتی بسیار فوق العاده ای برای کاربرش فراهم می کند.

جنسیس - فروشگاه پاینده

تمهیدات ایمنی کراس اوور جنسیس چگونه است؟

این مدل از جنسیس دارای 10 ایربگ است که یکی از آنها بین صندلی های جلو در هنگام بروز تصادف باز می شود و سرنشینان را از ضربات جانبی احتمالی مصون می دارد. از ویژگی های دیگر آن که در آخرین مدل های هیوندای نیز به چشم می خورد می توان به کروز کنترل هوشمند، سیستم ممانعت از برخورد به جلو، سنسور هوشمند برای پارک خودرو، سیستم جلوگیری از برخورد از عقب اشاره کرد.

جنسیس - فروشگاه پاینده

از تکنولوژی های بکار رفته ی بسیار جالب توجه، کنترل الکترونیکی تعلیق همزمان با پیش بینی مسیر است. کارکرد این تکنولوژی این گونه است که با کمک دوربین جلو، سطوح جاده را آنالیز کرده و سیستم تعلیق را بر طبق آن تنظیم می نماید.

جنسیس - فروشگاه پاینده

جنسیس - فروشگاه پاینده

جنسیس - فروشگاه پاینده

منابع: موتور وان، سایت پدال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *