اخبار تویوتا

تاریخچه تویوتا لندکروز

معرفی تویوتا لندکروز

اگر قرار باشد در میان محصولات تویوتا محصولی با سابقه و قدیمی، با کیفیت و جذاب را نام ببریم، بدون شک تویوتا لندکروز در ذهنمان جا میگیرد. خودرویی که در عین لوکس بودن، خودوری آفرودی محشری است.

اولین تویوتا لندکروز

تولید نخستین نمونه های تویوتا لندکروز به سال 1951 و مدل BJ برمیگردد. در این سال ها صنعت خودرو سازی به واسطه شکست پایان جنگ جهانی دوم در موقعیت بسیار دشوار و بحرانی ای قرار داشت. این خودرو در آغاز قرار بود که در سال 1947 روانه بازار شود اما بنا به دلایلی ارائه این خودرو به بازار تا سال 1951 عقب افتاد. این خودرو از همان آغاز در دل مردم جا خوش کرد و از همان سال ها تبدیل به خودرو مخصوص نیروی دفاع ملی ژاپن گردید. BJ به مردم این امکان را داد که بسیاری از مسیر ها را با این خودرو طی کنند در حالی که تا پیش از این بسیاری از مسیرها عملا تنها با اسب طی میشد.

لندکروز غیرنظامی

نسل دوم لندکروز در سال 1955 میلادی به بازار عرضه شد. اهمبت این نسل در این است که خودرو از خودرویی نظامی به خودرویی غیر نظامی تبدیل شد. حال لندکروز در کنار اینکه برای مسیرهای آفرودی بسیار محشر بود، در مسیر های جاده ای نیز رانندگی خوب و خاطره بخشی را ارائه میداد. قدرت موتور این مدل 23% نسبت به قدرت موتور مدل قبل رشد داشت.

لندکروز در بازار جهانی

نسل سوم لندکروز در سال 1960 به بازار عرضه شد. ابعاد این خودرو بیشتر از مدل های پیشین بود. قدرت موتور آن افزایش بسیار چشمگیری داشت. این خودرو اولین مدل از تویوتا لندکروز بود که در بازار جهانی نیز عرضه شد. قیمت این خودرو نسبت به رقبایش بسیار کمتر بود بنابر این در دل مردم جا باز کرد زیرا هم خودرویی با کیفیت بود و هم از لحاظ قیمت برای خریداران مقرون به صرفه بود. این خودرو به مدت 19 سال بدون تغییری ظاهری به بازار عرضه شد و تا یک میلیون دستگاه نیز فروش داشت.

لندکروز تا زمان حال

لندکروز در سال 1980 تغییرات عمده ای داشت. این خودو با حفظ خصوصیات آفرودی خود، خصوصیات درون شهری زیادی نظیر لاکچری بودن و رانندگی آسانتر را بدست آورد. با توجه به بحران سوختی در این سال ها، مصرف سوخت این خودرو بسیار بهینه تر شد و به مرور زمان نیز امکانات لاکچری زیادی به این خودرو اضافه گردید. پس از آن در ادامه این مدل خودرو ها مسیر مشخصی را تا زمان حاضر طی کرده اند. به این معنا که در کنار حفظ خصوصیات آفرودی، ماشین قدرت خودرو و آپشن های لاکچری آن افزایش چشمگیری یابند.

هم اکنون نیز چند تصویر از نسل های مختلف لندکروز را میبینیم.

 

منبع:

https://myautoworld.com/toyota/cars/https://blog.toyota.co.uk/history-of-the-toyota-land-cruiser-station-wagon-modelshistory/history-lc-bj/history-lc-bj.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *