اخبار خودرویی, اخبار هیوندای

تغییرات جدید در هیوندای کنا الکتریک

هیوندای کنا Hyundai Kona الکتریک با تغیرات جدید

هیوندای کنا، یک SUV نیمه فشرده (sub-compact SUV) تماما برقی از محصولات دوستدار محیط زیست کمپانی هیونداست.

محصول جدید، از نظر طراحی، تکنولوژی و عملکرد بطور قابل توجهی ارتقاء یافته‌است.

از زمان معرفی کنا در سال 2018 تا کنون تقاضا برای این خودرو در اروپا بسیار بالا بوده است. دلیل اصلی جنین مقبولیتی را میتوان در پیشرانه قدرتمند، ظاهر چشمگیر و دامنه رانندگی وسیع یافت. در دو سال گذشته بیش از 120 هزار عدد از هیوندای کنا در جهان به فروش رفته که حدود 53 هزار دستگاه آن در اروپا خریداری شده.

هیوندای کنا با رکورد گینس GUINNESS و جوایز بین‌المللی

رونمایی از هیوندای کنا

 

در آگوست امسال، این خودرو رکورد 1026 کیلومتر راندن با یک مرتبه شارژ کامل باتری را در آلمان به ثبت رساند. همچنین پس از راندن تا ارتفاع 5731 متری در ارتفاعات تبت (Sawula Pass in Tibet) رکورد گینس را به عنوان \”Highest Altitude Achieved in an Electric Car\” به ثبت رساند.

 

علاوه بر اینها، هیوندای کنا، جوایزی از جمله \”جایزه خوش‌قیمت ترین خودروی الکتریکی سال\” را از Auto Express New Car Award از آن خود کرد. همچنین پس از راندن 1600 کیلومتر و گذر از 9 کشور اروپایی، در مجله مشهور TopGear ملقب به عنوان \”بهترین خودروی کوچک خانوادگی\” شد.

تغییرات طراحی ظاهری 

 

نمای جلوی این خودرو با جلوپنجره بسته، ظاهری متمایز و از راه دور معرف الکتریکی بودن آن است. این ظاهر مدرن با چراغهای LED جدید کشیده، تقویت می شود. چراغهای جلو به تکنولوژی پیشرفته بازتابنده چندوجهی (MultiFaceted Reflector – MFR) مجهز شده‌اند. چراغها با انحنایی ملایم به قوس چرخها متصل می شوند.

 

 

هیوندای کُنا جدید، با 16 رنگ متمایز که 9 رنگ آن کاملا جدید هستند عرضه می شوند. همچنین برای رنگ سقف دو گزینه سفید و سیاه موجود می باشد.

 

فضای داخلی این خودروی استثنایی را به تصویر روایت می کنیم:

 

 

 

 

ویژگی های فنی هیوندای کُنا 2021

مانند مدل قبلی کُنا، این محصول نیز دو گزینه پیشرانه الکتریکی دارد که از نظر عملکرد کمی متفاوتند اما هر دو پیشرانه گشتاور 395 نیوتن متر دارند.

نسخه دوربرد با باتری 64 کیلووات ساعت، قدرت 150کیلووات را دارد و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها 7.9 ثانیه زمان لارم دارد.

 

نسخه استاندارد با ظرفیت باتری 39.2 کیلووات ساعت، 100 کیلووات قدرت دارد و شتاب آن برای رسیدن به سرعت 100 Km/h 9.9 ثانیه است.

 

خودرویی دوستدار محیط زیست

 

شارژ باتری لیتیوم یون پلیمر هیوندای کُنا، از 10 تا 80 درصد با شارژر سریع جریان مستقیم (DC) تنها 47 دقیقه طول می کشد. البته با استفاده از کابل ICCB امکان شارژ از پریز معمولی خانگی نیز فراهم است.

هیوندای در گرامیداشت سی‌مین سال استفاده از نوآوری‌های دوستدار محیط زیست‌اش، از این خودرو نیز یاد نمود. برای آشنایی بیشتر با سابقه محصولات دوستدار محیط‌زیست هیوندای به این مقاله رجوع کنید.

منبع: هیوندای نیوز

https://www.hyundai.news/eu/press-kits/new-hyundai-kona-electric-comes-with-a-series-of-updates/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *