اخبار تویوتا, اخبار خودرویی

تویوتا و حمایت او در مقابله با ویروس کرونا (قسمت دوم)

تویوتا چگونه از مقابله با ویروس کرونا حمایت کرد؟

 

از حدود 9 سال پیش، پس از وقوع زلزله شدید منطقه توهوکو (Tohoku) شمال شرق ژاپن، تویوتا پروژه ای را با نام کوکورو هاکوبو (Kokoro Hakobu Project) معرفی و آغاز نمود که در ابتدا با تمرکز به احیای این منطقه زلزله زده شروع به کار کرد اما در نهایت منجر به بسط آن برای سایر امور بشردوستانه این کمپانی سرشناس شد. این پروژه که نام آن به معنی “بدست آوردن دلی” (to carry or deliver one’s heart) است، دلالتی ضمنی به مفهوم “شما در قلب ما هستید” دارد و لوگوی آن قلبی را نشان می دهد که سمت شرقی ژاپن را پوشش داده است؛ در واقع اشاره به اهمیت تویوتا به تامین تسهیلات و رفاه افراد جوامع دارد.

این پروژه از آن سال تا کنون به پشتیبانی مستمر و طولانی مدت از آسیب های اجتماعی و کالبدی پس از سوانح در سرتاسر دنیا پرداخته و امروز که اپیدمی کووید19 سراسر دنیا را درگیر کرده، تویوتا حمایت های خود را تحت فعالیت های این پروژه، به طرق مختلفی به سازمان های محلی تا مقیاس بین المللی رسانده است.

کرونا و تویوتا - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

Kokoro Hakobu Project Logo

 

در ادامه مطلب پیشین به ذکر سایر حمایت های کمپانی تویوتا پرداخته شده است:

 

تامین وسایل نقلیه لازم :

در سراسر اروپا، تویوتا صدها خودرو در اختیار سازمان هایی چون صلیب سرخ و سازمان های دولتی تا سازمان های مردم نهاد (NGO) همچنین شرکت های اجاره دهنده خودرو قرار داد. همچنین تمامی خدمات پشتیبانی و سرویس خودروهایش را برای خودروهای کادر درمانی بطور رایگان ارائه کرد.

کرونا و تویوتا - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

خودروهایی که خود این کمپانی پیشنهاد و عرضه کرده شامل JPN Taxi و سینتا (Sienta) برای مبتلایان با سطح درگیری متوسط بوده که تا امروز رقم 11 دستگاه از مدل های مذکور به بیمارستان های مختلف ژاپن اهدا شده است.

کرونا و تویوتا - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

Toyota JPN Taxi 2019کرونا و تویوتا - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

کرونا و تویوتا - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

Toyota JPN Taxi – older version

کرونا و تویوتا - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پایندهکرونا و تویوتا - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

Toyota Sienta

 

خبر جالب توجه آنکه از هفته گذشته، یکی از خودروهای رده هایس (Hiace) خود را برای مبتلایان کووید19 با وضع وخیم درگیری، بازطراحی و تولید کرده و فعلا آن را در اختیار بیمارستان دانشگاه شووا (Showa University Hospital) قرارداده است. این وسیله که به سیستمی برای کنترل گردش ذرات هوا مجهز شده، کمک بزرگی برای کنترل شیوع و انتقال بیماری از فرد مبتلا به سایر سرنشینان خودرو خواهد کرد. همچنین در داخل خودرو، ردیف جلویی با پوشاننده ای کاملا از قسمت عقب خودرو جدا شده و در محفظه عقب خودرو، یک هواکش دائمی تعبیه شده تا در تمام مدت حرکت خودرو، هوای داخل را به سمت بیرون هدایت می کند تا امکان سرایت هوا به محفظه جلویی را به حداقل ممکن برساند.

کرونا و تویوتا - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

کرونا و تویوتا - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

Toyota Hiace for seriously ill patients

 

کمک های مالی و ارائه رایگان محصولات مرتبط با کادر درمان در دوران کرونا:

این کمپانی علاوه بر کمک های نقدی که به بنیادهای دولتی و خصوصی، بیمارستان ها و انجمن های داوطلبانه، حتی برای خرید دستگاه ها و تجهیزاتی چون ونتیلیتورها (ventilator) کرده، در تامین بلاعوض ملزوماتی چون ماسک و نقاب، عینک ها، دستکش ها و پاپوش های محافظ نیز اقدام نموده است. خدمات خودروهایش برای کارکنان کادرهای درمانی نیز قابل توجه بوده. همچنین حمایت های لوجستیکی چون عرضه ی فضاهای پارکینگ ها و انبارهایش نیز در برخی مناطق لازم انجام شده است.

کرونا و تویوتا - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

حمایت از مشتریان :

زیرمجموعه های مالی کمپانی تویوتا در اروپا (Toyota Financial Services Europe)، در این مدت، نهایت همکاری و درک را در برابر مشتریان خود داشته اند. به آنها که قرارداد یا قسط داشتند، علی الخصوص مشتریانی که مشاغل خود را از دست داده اند یا درآمد آنها کاهش چشمگیر داشته است، کمک نموده تا با نگرانی و دغدغه کمتر بتوانند در آینده پس از بهبود اوضاع شغلیشان اقساطشان را بپردازند.

کورونا و تویوتا - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

منابع: نیوزروم تویوتا، تویوتا یوروپ، گلوبال تویوتا، متریالایز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *