اخبار خودرویی, اخبار میتسوبیشی

چرا میتسوبیشی همانند گذشته ماشین تولید نمیکند؟

همه ما میتسوبیشی را به عنوان یکی از تولید کنندگان ژاپنی خودرو میشناسیم. این کمپانی پس از جنگ جهانی دوم دست به تولید گسترده خودرو در مقیاسی بی سابقه زد. این کمپانی در دهه 80 و 90 میلادی را میتوان عصر طلایی خودرو سازی میتسوبیشی دانست. خودرو های تولیدی در این دوره بسیار باکیفیت و محبوب بودند. در این دوره بود که میتسوبیشی پی در پی در مسابقات رالی برنده میشد و در بازار نیز هر سال مشتریان جدیدی را به سمت خود جذب میکرد و از طرفی مشتریان قدیمی را نیز بیش از پیش شگفت زده میکرد. حال از آن دوران طلایی بیست سال گذشته است و ما شاهدیم که خطوط تولیدی محبوبمان در حال بسته شدن هستند. از گالانت و لنسر گرفته تا پاژرو. آیا واقعا ما شاهد افول این برند هستیم؟ اگر این برند درحال افول است، دلیل آن چیست؟

میتسوبیشی 3000gt

میتسوبیشی 3000gt

میتسوبیشی 3000gt

این ماشین، میتسوبیشی 3000GT مدل 1992 است. خودرو های 3000GT در دهه 80 میلادی در مسابقات رالی بسیار خوش درخشیدند. این موفقیت چشمگیر این خودرو ها آنها را در دهه 90 میلادی وارد بازار خودرو کرد. این خودرو در بازار آمریکا به دلیل همکاری میتسوبیشی با دوج، با نام دوج استیلث نیز شناخته میشد. خودرویی که از موتوری 3 لیتری با 6 سیلندر و 24 سوپاپ مجهز به مکش طبیعی استفاده میکرد. این خودرو در دهه 90 میلادی به بازار عرضه شد اما تولید این خودرو در سال 2000 قطع شد.
میتسوبیشی استاریون

میتسوبیشی استاریون

میتسوبیشی استاریون

این خودرو میتسوبیشی استاریون مدل 1988  است. میتسوبیشی تولید مدل استاریون را از سال 1982 شروع کرد. این خودرو پای ثابت قهرمانی های میتسوبیشی در مساابقات رالی دهه 80 میلادی بود. این خودرو در سال های تولید با موتوری 188 اسب بخاری به بازار عرضه میشد. تولید این خودرو نهایتا در سال 1989 به اتمام رسید اما برای جانشین این خودرو میتسوبیشی اکلیپس در نظر گرفته شده بود. خودرویی که نه تنها توانست موفقیت های استاریون را تکرار کند، بلکه خود توانست موفقیت های بیشتری را کسب کند.  میتسوبیشی اکلیپس تبدیل به خودرو محبوب تیونینگ کار ها شد و انقلابی در این فرهنگ آغاز کرد. مدل GSX توربو این خودرو 195 اسب بخار نیرو تولید میکرد و صفر تا صدی کمتر از 7 ثانیه داشت. شاید برای شما این خودرو بسیار آشنا به نظر برسد. بله، این خودرو همان خودرو برایان اوکانر در اولین فیلم از مجموعه فیلم های Fast and Furious است. هرچند بعد از سال 2000 میلادی افول این خودرو شروع شد. سرانجام در سال 2012 بود که خط تولید این خودرو بالاخره بسته شد.

میتسوبیشی اکلیپس

میتسوبیشی اکلیپس

مطمئنا همه شما مثال های متعدد دیگری نیز برای این روند سراغ دارید. از لنسر و گالانت گرفته تا میتسوبیشی پاژرو. به نظر میرسد برای مدیریت میتسوبیشی پایان دادن به تولید خودرو های محبوب این مجموعه چندان سخت نباشد. اما باید برای فهمیدن دلایل این اتفاقات، این ابر شرکت خوشه ای ژاپنی را بهتر شناخت.

میتسوبیشی لنسر evo

میتسوبیشی لنسر evo

میتسوبیشی لنسر evo

میتسوبیشی لنسر اوولوشن مدل 2008، تولید این خودرو در سال 2015 به پایان رسید.

میتسوبیشی گالانت رالی

میتسوبیشی گالانت رالی

میتسوبیشی گالانت رالی

میتسوبیشی گالانت مدل 1989، تولید این خودرو در سال 2012 متوقف شد.

میتسوبیشی پاژرو

میتسوبیشی پاژرو

میتسوبیشی پاژرو که خط تولید آن تا پایان سال 2021 بسته خواهد شد.

مرکز صنایع سنگین میتسوبیشی

بسیاری گمان میکنند که کمپانی میتسوبیشی تنها به تولید خودرو های شخصی میپردازد اما چیزی که باید بدانیم این است که این شرکت یک ابر کمپانی است که از بخش های متعددی تشکیل شده است. این  کمپانی هم اکنون در رابطه با معدن، کشتی سازی، مخابرات، خدمات مالی، بیمه، الکترونیک، خودرو سازی، املاک و مستغلات، صنایع سنگین، صنایع نفت و گاز و صنایع شیمیایی فعالیت میکند. زیر مجموعه های این شرکت حتی در طراحی راکتور های هسته ای و یا موشک های فضاپیما همکاری میکنند. با توجه به این که شرکت میتسوبیشی در زمینه های دیگری در حال رشد است، اینگونه به نظر میرسد مدیریت این شرکت در حال فدا کردن بخش خودرو سازی برای رشد در دیگر زمینه ها هستند. البته میتوان هنوز با توجه به میزان فروش میتسوبیشی اوتلندر و ASX میتوان به آینده صنعت خودرو سازی این شرکت خوشه ای ژاپنی امیدوار بود.

منبع:

https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Corporation

https://youtu.be/xVMa2svlpjc

https://youtu.be/3aTFnpn7nCQ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *