اخبار خودرویی, اخبار هیوندای

فناوری جدید در سیستم تهویه هوا هیوندای

هیوندای به فناوری های جدیدی در سیستم تهویه هوا دست یافته است

کمپانی هیوندای اعلام کرده است که در راستای ارتقاء کیفیت هوای داخل کابین، ازین پس به خودروهای هیوندای، کیا و جنسیس جدید سه گزینه جدید سیستم تهویه هوا خواهد افزود: after-blow، multi-air mode و fine dust indicator

معرفی تکنولوژی fine dust indicator سیستم تهویه هوا

در این سیستم جدید، غلظت و میزان ذرات بسیار ریز آلاینده درون کابین اندازه گیری شده و میزان آن با شاخص های رنگی مشخص خواهد شد. در صورت رسیدن به محدوده نارنجی (که آلودگی افزایش می یابد)، یک سیستم تصفیه هوا به طور خودکار فعال می گردد. فن را بین 3 تا 8 قرار داده و ضمن گردش هوا، به تهویه کمک بسیاری می کند.

فناوری تهویه هوا هیوندای - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

فناوری تهویه هوا هیوندای - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

معرفی تکنولوژی multi-air mode

هیوندای قصد دارد در خودروهای جدیدش تعداد دریچه های تهویه را افزایش دهد. در دیاگرام زیر توضیح داده شده است که نحوه عملکرد این سیستم چگونه خواهد بود.

 

فناوری تهویه هوا هیوندای - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

در سیستم جدید تعدادی سطوح متخلخل روبروی دریچه های هوای سابق قرار گرفته که به دلیل ریزتر بودن حفره هایش موجب می شود که باد مستقیم به سرنشینان نخورد. ضمن آنکه تعدادی دریچه کناره صندلی های راننده و بقیه سرنشینان اضافه شده. این تمهیدات موجب شده تا با حجم هوای ثابت مشابه سابق، هوای مطبوع تر و یکدست تری را برای سرنشینان فراهم نماید. حتی هیوندای این امکان را نیز به کاربران خودروهایش داده که همچنان تعدادی دریچه مانند سابق روی داشبورد تعبیه کرده که برای فصول گرم که افرادی مایل هستند باد مستقیم خنک را داشته باشند، بتوانند از این گزینه استفاده نمایند.

معرفی تکنولوژی after-blow

هیوندای از این سیستم استفاده کرده تا بتواند رشد قارچ ها و باکتری ها را درون سیستم تهویه کنترل و محدود نماید. زیرا در طولانی مدت علاوه بر ناسلامت شدن سیستم تهویه برای سرنشینان، موجب تولید بوی بد می شود.

کارکرد این سیستم به این شکل است که پس از خاموش شدن موتور و قطعی سیستم تهویه که میعاناتی در این سیستم تا 30 دقیقه بعد صورت میگیرد و تخلیه می شود، after-blow فعال شده و تا در حدود 10 دقیقه تمامی مجاری را خشک نماید. سیستم تهویه به طور خودکار هوای بیرون را به داخل می کشاند تا از ایجاد هرگونه رطوبت جلوگیری نماید.

فناوری تهویه هوا هیوندای - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

همچنین این فناوری از سنسور هوشمند باتری استفاده می کند که تمام وقت این سیستم روشن نباشد تا باتری تخلیه گردد. ضمنا در صورتی که مدتی سیستم تهویه استفاده نشده باشد، فعال نمی شود و در فصول سرد نیز غیر فعال است. تا از ورود هوای سرد به داخل جلوگیری نماید.

فناوری تهویه هوا هیوندای - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

این را به خاطر داشته باشید که اگر در آینده از محصولات جدید هیوندای استفاده کردید، تا 30 دقیقه ممکن است صدایی از خودرو ساطع شود که کاملا طبیعی است زیرا این سیستم دارد به درستی عمل می نماید.

هیوندای هنوز شفاف نکرده که برای کدامیک از محصولات آینده اش قصد دارد از این سیستم استفاده کند تنها محرز است که اول در خودروهای داخلی کره آن را تعبیه خواهد کرد و سپس به بازار جهانی عرضه خواهد شد.

فناوری تهویه هوا هیوندای - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

فناوری تهویه هوا هیوندای - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده فناوری تهویه هوا هیوندای - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده فناوری تهویه هوا هیوندای - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

 

 

منبع: اتوبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *