اخبار خودرویی, اخبار هیوندای

ویژگی های فنی کیا سونِت Kia Sonet

موتورها و پیشرانه های کیا سونِت Kia Sonet

کیا سونِت با پیشرانه های متنوعی شامل سه مدل موتور و پنج مدل پیشرانه ارائه می شود. دو گزینه بنزینی، یکی با موتور توربوشارژ 1.2 لیتری چهار سیلندر 1.0 T-GDi (turbocharged gasoline direct injection) و دیگری با موتور 1.5 لیتری CRDi دیزلی عرضه می شود. سونِت همچنین با گیربکس های پنج و شش دنده دستی، شش دنده اتوماتیک، هفت دنده DCT و گیربکس جدید شش دنده هوشمند کیا iMT (Intelligent Manual Transmission) موجود خواهد بود. همچنین این اولین بار است که سونت با موتور 1.5 لیتری دیزلی و گیربکس 6 دنده اتوماتیک عرضه می شود.

کیا سونت-فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

موتور توربوشارژ T-GDi

کیا سونت-فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

موتور CDRi

 

معرفی گیربکس جدید شش دنده هوشمند کیا iMT

این گیربکس در عین حال که بصورت دستی قابل تغییر است اما پدال کلاچ ندارد! در واقع سنسورهایی موقعیت را تحت کنترل دارند و به محض اینکه راننده بخواهد دنده را جابجا کند، کلاچ را بطور الکترونیکی فعال کرده و بعد از تعویض دنده باز کلاچ به آرامی آزاد می گردد. این سنسورها تنها به محض دست زدن راننده به دسته دنده فعال نمی شوند، بلکه زمانی به کلاچ سیگنال می فرستند که دسته دنده از اندازه مشخصی بیشتر جابجا شود. این سیستم در شرایط متنوعی در جاده های هندوستان مورد آزمایش قرار گرفته است و تجربه رانندگی روان و خاصی را به ارمغان می آورد.

کیا سونت-فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده کیا سونت-فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده کیا سونت-فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

 

کیا سونت-فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

Kia’s IMT is integrated with a 48-volt mild-hybrid system and uses a clutch-by-wire to save fuel and reduce emissions.

گیربکس جدید iMT

از مزایای این گیربکس آن است که راننده بخصوص در شرایط ترافیکی کمتر خسته می شود؛ طول عمر کلاچ بدلیل الکترونیکی بودن و استفاده بهینه و بموقع، بسیار بیشتر خواهد بود و البته رانندگی بسیار روانتر خواهد بود زیرا آزادشدن کلاچ به طور الکترونیکی تحت کنترل است که با آرامی انجام بشود.

کیا سونت-فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

سیستم های ایمنی  کیا سونِت Kia Sonet

همواره کیا، برای ایمنی محصولاتش اهمیت بسیارزیادی قائل است. بیش از دو سوم بدنه سونِت از فولاد فوق مقاومی تشکیل شده که ضمنا سبک وزن است. کیا المان هایی برای ارتقاء ایمنی خودروهایش دارد که شامل: حالت فعال، حالت منفعل، سلامتی، امنیت و نگهداری است. برخی از ویژگی های سونِت در این زمینه عبارتند از:

  • شش ایربگ
  • ترمز ABS (Anti-lock Braking System) مجهز به EBD (Electronic Brake force Distribution)
  • ESC (Electronic Stability Control) کنترل الکترونیکی پایداری، HAC (Hill-start Assist Control) که روشن شدن خودرو در مسیرهای شیبدار را تسهیل می کند، VSM (Vehicle Stability Management) و BA (Brake Assist) که به ترمز هوشمند خودرو کمک می کند.
  • سنسورهای جلو و عقب برای پارک خودرو
  • پروژکتورهای مه شکن
  • سیستم مونیتورینگ باد تایرها TPMS (Tyre Pressure Monitoring System)
  • چراغهای بزرگ هوشمند
  • محل مشخصی برای استقرار صندلی خودروی کودک بطوری که کاملا فیت بشود. (ISOFIX child-seat anchoring points)

 

 

 

کیا سونت-فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

ISOFIX child-seat anchoring points

 

 

کیا سونت-فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

سیستم TPMS

 

کیا سونت-فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

 

منبع: کیانیوزسنتر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *