اخبار تویوتا, اخبار خودرویی, اخبار میتسوبیشی, اخبار هیوندای

کرونا و صنعت خودرو سازی

ویروس کرونا بر صنعت خودروسازی چه اثری داشت؟

شیوع ویروس کرونا در سرتاسر دنیا، تاثیر شایانی بر زندگی تمام مردم و کسب و کارها گذاشت. کمپانی های خودروسازی هم از این قاعده مستثنی نبودند. کارخانه های متعددی در سراسر اروپا و آمریکا فعلا تعطیل اعلام شده اند و برخی از آنها مدت زمان تعطیلی خود را تمدید کرده اند.

کمپانی های خودروسازی حدود یک میلیون نفر در آمریکا را شاغل نموده و 2.6 میلیون شغل مرتبط در اروپا تولید نموده بودند که همه این مشاغل تحت اثر مستقیم فراگیری این ویروس قرار گرفته اند.

کرونا - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

عملکرد کمپانی کیا در ایام شیوع کرونا

کمپانی کیا در تاریخ 24 مارس اعلام کرد که کار تولید خودروهایش در گرجستان را از تاریخ 30 مارس به حالت تعلیق در آورد.

قرار بود این تعطیلی دو هفته بطول بیانجامد.

البته پیش از شیوع کرونا، کیا تصمیم به تعلیق کار خودروسازی گرفته بود تا خط تولیدش را برای محصولات جدید تجهیز کند. کیا اعلام نموده از 13 آپریل خط تولیدش را راه اندازی خواهد کرد و در این مدت تمام تجهیزاتش را تمیز و برای ضدعفونی مداوم آماده نموده.

 

 

کرونا - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

عملکرد کمپانی  هیوندای در ایام شیوع کرونا

کمپانی هیوندای در تاریخ 18 مارس که یکی از کارکنان سایت آلاباما به این ویروس فراگیر مبتلا شد، خط تولیدش را متوقف کرد. او با اعلام اینکه تمامی کارکنان این سایت از موضوع مطلعند، تاکید کرد که در حال حاضر فرد مذکور دیگر سر کار خود حضور ندارد. هیوندای در تاریخ 9 آپریل رسما اعلام نمود که تمام خطوط تولیدش در حال تجهیز به تمهیدات ضدعفونی کننده هستند و از اول ماه آینده (می) بازگشایی خواهد شد.

 

 

 

کرونا - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

عملکرد کمپانی تویوتا در ایام شیوع کرونا

کمپانی تویوتا نیز از 18 مارس اعلام کرد که تمامی کارخانه هایش در شمال آمریکا، کانادا و مکزیک از 23 مارس تعطیل خواهند شد. با اینکه از 26 مارس، موعد این تعلیق را 20 آپریل معین کرده بود اما از 8 آپریل این تاریخ را تا اول ماه می تمدید نمود.

تویوتا نیز اعلام نموده تمام تجهیزات و امکانات خطوط تولیدش در پروسه ضدعفونی هستند. او از کارکنانش خواست فعلا در خانه بمانند علی الخصوص که با تعطیلی مدارس، بچه ها نیز در خانه هستند.

 

کرونا - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

عملکرد کمپانی سوبارو در ایام شیوع کرونا

سوبارو از 19 مارس تنها خط تولیدش در آمریکا را از 23 مارس ابتدا به مدت یک هفته و سپس یک ماه (تا 20 آپریل) به حالت تعلیق در آورد. این کمپانی اعلام نمود که در این مدت قصد دارد به تقاضای بازار مسلط شود و از سلامت کارکنانش محافظت نماید. تمامی کارکنان در مدت تعطیلی خط تولید از تمام حقوق و مزایا بهره مند خواهند بود.

 

 

و دیگر کمپانی های این صنعت

همانطور که پیشتر گفته شد،  فراگیری جهانی کرونا ابتدا بر صنایع چین، ژاپن و کره جنوبی اثر گذاشت اما کم کم تمام نقاط دنیا را متاثر نمود.

کمپانی های فورد، ژنرال موتورز (GM)، فیات کرایسلر، مزدا، آستون مارتین، ولوو، ریویان، تسلا، بوگاتی، بنتلی، جگوار-لندروور، فولکس واگن، هوندا، نیسان، پورشه، رولز رویس، دایملر، پژو، سیتروئن، رنو، فراری، لامبورگینی و همچنین میتسوبیشی نیز رسما اعلام نموده اند که تمام خطوط تولیدشان را تعلیق نموده اند. حتی برخی از این تعطیلی ها پیش از اعلام ممنوعیت های کشوری انجام گرفته که تاثیر بسزایی بر محبوبیت آنها در بین مشتریانشان داشته است.

کرونا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

کارخانه ولوو

 

کرونا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

کارخانه تولید فورد

 

کرونا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

سایت کارخانه تسلا در چین

 

کرونا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

نیسان در آمریکا

 

کرونا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

GM در روسیه

 

منبع: سی نت 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *