اخبار خودرویی, اخبار هیوندای

کارکرد گیربکس و ابداع جدید هیوندای و کیا

بهینه ترین کارکرد گیربکس با جدیدترین ابداع هیوندای و کیا

هیوندای و کیا هفته گذشته اعلام کردند که به اولین تکنولوژی تخمین اطلاعات و ارتباطات (predictive Information and Communication Technology – ICT) متصل به سیستم تغییر دنده دست یافتند.

کارکرد بهینه گیربکس با بررسی شرایط جاده و ترافیک

این تکنولوژی، قابلیت آن را داراست که با بررسی وضع جاده و ترافیک پیش رو، بهینه ترین حالت دنده را برگزیند. هیوندا و کیا قرار است در تولیدات خودروهای آینده از این سیستم بهره گیرند. در فرآیند این ابداع، این کمپانی ها حدود 40 اختراع مهم دیگر را در کره جنوبی و سایر نقاط دنیا به ثبت رساندند.

گیربکس

این دو کمپانی بزرگ کره ای تا به حال از سیستم SDM)Smart Drive Mode) در خودروهای جدید خود استفاده می کردند که کارکرد آن مبتنی بر اولویت های راننده و به انتخاب او بود. اما تکنولوژی جدید ICT Connected Shift System اولین ICT است که به طور اتوماتیک با لحاظ کردن شرایط جاده و ترافیک دنده را عوض می کند.

سیستم جدید ICT از یک نرم افزار در واحد پردازنده مرکزی TCU (Transmission Control Unit) استفاده می کند که در آن به جمع آوری و تحلیل داده های مربوط به رادار کروز کنترل، دوربین ها، نقشه دقیق راه ها و مسیریاب سه بعدی می پردازد. مسیریاب سه بعدی تمامی اطلاعات مربوط به ارتفاع، شیب، خمیدگی مسیر و ترافیک را بررسی می کند. رادارها، سرعت و فاصله سایر خودروهای اطراف را ثبت و دوربینی از پشت ماشین اطلاعات جاده ای را ضبط می کند.

 

گیربکس

 

حداقل تغییرات دنده غیرضروری= ارتقاء کیفیت و آسایش رانندگی + بهینه ترین مصرف سوخت

وقتی هیوندا و کیا خودرویی مجهز به سیستم ICT جدید را در یک جاده پرپیچ و خم تست کردند، فرکانس تغییرات دنده به نسبت خودروهای بدون این سیستم، حدود 43 درصد کاهش یافت و به دنبال آن، میزان استفاده از ترمز نیز 11 درصد کاهش داشت. این دو فاکتور تاثیر کاملا مستقیمی بر مصرف سوخت خودرو، سایش ترمزها و از همه مهمتر خستگی راننده در این مسیر دارد.

هنگامی که لازم باشد خودرو با شتاب سریع به بزرگراهی وارد شود، حالت رانندگی (Driving Mode) به صورت خودکار به حالت اسپرت (Sport Mode) در آمده تا زمانی که خودرو به ترافیک بر خورد. به محض مواجهه با ترافیک، حالت رانندگی به حالت استاندارد بازگشته تا حرکت امن و بهینه ای را به سرنشینان و راننده فراهم کند.

گیربکس

 

آینده تکنولوژی ICT

در توسعه این تکنولوژی قرار است با اتصال این سیستم به ارتباطات LTE و 5G، علایم راهنمای جاده ها را خوانش کند و همچنین  اولویت های هر راننده را نیز در تخمین اتوماتیک خود لحاظ نماید.

هیوندا و کیا قصد دارند با ادغام ICT و سامانه هوش مصنوعی بتوانند هوشمندانه ترین نوع حرکت را برای خودروها و مشتریانشان به ارمغان آورند. زیرا سالهاست صنعت خودرو از دغدغه سهولت حمل و نقل فراتر رفته و در پی توسعه هوشمندسازی خودروهاست.

 

منبع: هیوندا نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *