اخبار خودرویی, اخبار هیوندای

از سورنتوی جدید رونمایی شد

کیا از تصاویر و اطلاعات سورنتوی جدید، پیش از قرار وعده اش، رونمایی کرد

کمپانی کیا که قرار بود در ماه مارس در نمایشگاه ژنو از سورنتوی جدیدش رونمایی کند از هفته گذشته بعد از پخش تعدادی عکس از این خودرو، به تکمیل اطلاعات فنی آن نیز پرداخته است.

سورنتو که در رده SUVهای سایز متوسط قرار دارد از سال 2002 آغاز به تولید کرد، از سال 2015 چهارمین نسل خود را روانه بازار نمود و هم اکنون موعدش رسیده تا به بازسازی این نسل بپردازد.

سورنتو

سورنتوی 2020، مدل پیش از رونمایی جدید کمپانی کیا

 

طراحی بدنه سورنتوی جدید 2021

در طراحی بدنه سورنتو، علاوه بر بزرگتر شدن نسبی کل بدنه کیا با در نظر گرفتن دماغه ای قدرتمند، تلفیق بسیار هنرمندانه ای از جلو پنجره و چراغ های LED ارائه داده است.

از تغییرات ظاهری مدل 2021 نسبت به سال گذشته یکی کشیده تر شدن کاپوت خودرو به دلیل جابجایی (30 میلیمتر) ستون A به عقب نسبت به محور جلو را می توان ذکر کرد.

 

سورنتو

بیرون زدگی های بدنه در جلو و عقب خودرو کمتر شده و همچنین تزییناتی فلزی بر روی ستون C و گلگیرهای جلو و درها به چشم می خورند.

فرم چراغ های عقب از حالت یکپارچه خارج شده و به صورت دو چراغ عمودی درهرسو تعبیه شده اند.

به غیر از تغییرات خارجی بدنه، فضای کابین نیز تغییراتی اساسی کرده است.

به نقل از کمپانی سارنده، کیا، کابین سورنتوی جدید فضایی بیش از همه مدل های گذشته خودروهای ساخته این شرکت را داراست؛ سه ردیف صندلی با فضایی بسیار سخاوتمندانه برای ردیف صندلی راننده.

سورنتو -فروشگاه پاینده

یک نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتال در محفظه صفحه کیلومتر و نمایشگر 10.25 دیگری با صفحه لمسی در بالای کنسول و در اختیار و دسترس راننده تعبیه شده است.

سورنتو -فروشگاه پاینده

 

سورنتو - فروشگاه پاینده

 

خبرگزاری ای که اطلاعات این خودرو را منتشر کرده از عنوان “پیشرفته ترین خودرویی که تا به حال کیا تولید کرده است.” استفاده نموده.

نخست باید اشاره کرد که این اولین سورنتوی هیبریدی کمپانی کیا است که با ادغام موتور توربوشارژ 1.6 لیتری بنزینی با موتور برقی تغذیه شده از باتری های لیتیوم یون 1.49 کیلووات ساعت، مجموعا 227 اسب بخار نیرو و گشتاور 350 نیوتن متر تولید می کند.

سورنتو

با اینکه بدنه سورنتوی جدید کمی بزرگتر است، طراحان توانسته اند با استفاده از متریال های سبک تر، وزن آن را نسبت به مدل قبلی حدود 80 کیلوگرم کمتر کنند.

سورنتو

با رونمایی این مدل در نمایشگاه ژنو، اطلاعات این خودرو تکمیل خواهد شد اما بنظر می رسد محبوبیت این مدل بین طرفداران خودروهای اس یو وی زیاد باشد.

سورنتو

سورنتو

 

منبع : موتور وان، کار اند درایور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *