اخبار تویوتا, اخبار خودرویی

تویوتا مینی‌ون سیینا Toyota Sienna 2021

خودرویی متفاوت در بین محصولات تویوتا، مینی‌ون سیینا Toyota Sienna 2021

سیینا یک مینی‌ون در بین محصولات تویوتاست که اولین مدلش سال 1998 و آخرین مدل آن سال 2011 معرفی شد. اکنون پس از گذشت ده سال، مدل جدید آن در ابتدای امسال با ویژگی های خاص عرضه شد. این خودرو تنها دارای پیشرانه هیبریدی است و گزینه دیگری نیز ندارد.

مینی ون مشابه SUV

سیینا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

تویوتا در طراحی این مینی ون، از المان هایی استفاده نموده که برخی ویژگی‌های SUV را به خاطر می آورد. برای مثال شباهت آن با تویوتا راو4 کاملا بارز است. در عین حال، کاپوت کوتاه و بدنه کشیده، ویژگی های اصلی تمام مینی ون ها هستند که در این خودرو نیز به چشم می آید.

سیینا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

باید ذکر نمود که تمام چرخ متحرک بودن این خودرو نیز آن را به ویژگی های یک SUV خانوادگی نزدیکتر کرده است.

طراحی تویوتا سیینا Toyota Sienna 2021

فضای داخل سیینا بطرز باورنکردنی جادار و راحت طراحی شده است. البته باید خاطرنشان کرد که این خودرو با تنها معرفی اولیه توانسته است جایزه ای برای جزییات طراحی از آن خود کند. در آگوست امسال جایزه معتبر Enlighten را از جانب کمپانی Altair Engineering بابت طراحی ویژه صندلی های عقب دریافت کرد. صندلی های تاشوی ردیف سوم این خودرو با همکاری شرکت BASF و البته مدیریت مهندس ارشد تویوتا Todd Muck طراحی و اجرا شد.

در نتیجه این همکاری، آنها بجای 15 قطعه استیل در طراحی صندلی، از یک قطعه یک تکه رزینی استفاده کردند.

این امر در صنعت خودروسازی نوآوری فوق العاده ای بود. بموجب آن علاوه بر وزن بسیار سبک این صندلی، از نظر مونتاژ، تولید و هزینه بسیار بصرفه باشد. از همه مهم تر آنکه این سبک وزن بودن در درجه اول کاملا به نفع مشتری است.

به نقل از تاد ماک، این سبک تر بودن موجب می شود علاوه بر مصرف سوخت کمتر خودرو، طراحان بتوانند از این وزن در جاهای دیگر بهینه استفاده کنند. مثلا امکان این فراهم است که یک یخچال در این خودرو تعبیه نمایند.

 

سیینا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده سیینا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پایندهسیینا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

این خودرو که تحت پلتفرم TNGA-K (GA-K) تویوتا عرضه می شود در واقع ابتدای امسال معرفی شد، اما بتازگی جزییات رانندگی با آن منتشر شده است.

تویوتا سیینا آماده به خدمت به معلولین

تویوتا سیینا در آمریکا در نسخه هایی مجهز به رمپ و بالابر تولید شده که باعث سهولت حرکت برای حدود 20 هزارنفر شده است.

سیینا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پایندهسیینا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

سیینا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

تصاویر بیشتر از این خودرو:

 

سیینا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده سیینا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده سیینا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده سیینا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده سیینا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده سیینا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده سیینا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده سیینا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده سیینا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده سیینا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده سیینا- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

منابع: اتوبلاگ، پرس روم تویوتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *