اخبار تویوتا, اخبار خودرویی

از لکسوس UX300e چه می دانید؟

لکسوس UX300e اولین لکسوس تماما برقی EV  که به بازار خواهد آمد.

لکسوس پس از سالها تحقیقات و تولید خودروهای هیبریدی، اولین لکسوس تماما برقی را با کارایی مناسب و آخرین تکنولوژی باتری های قابل شارژ، بزودی روانه بازار خواهد کرد. باتری این خودرو تا مسافت 400 کیلومتر می تواند شارژ نگهدارد.

لکسوس UX300e-  فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

کارایی و قدرت لکسوس UX300e

تلاش شده تا این مدل بتواند ضمن حفظ کارکرد بطور تماما برقی عمل کند. این لکسوس می تواند قدرت 150 کیلووات با پیشرانه 300 نیوتن متر تولید کند. برای تولید این مدل، از دیگر مدل های خودش (Lexus IS350 sedan و Lexus RC 350) را هدف قرار داده است. این دو مدل مذکور با موتور دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندری قدرت 175 کیلووات با پیشرانه 350 نیوتن متر دارند.

لکسوس 300UXe فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

باتری این مدل

باتری لکسوس UX 300e از نوع لیتیوم-یون 54.3 کیلووات ساعت می تواند در حدود 50 دقیقه با شارژ سریع (quick charging) اختصاصی و با برق AC خانگی حدود 7 ساعت کاملا شارژ شود. این باتری ها به دلیل جانمایی مناسب در کف خودرو، مرکز ثقل خودرو را کاهش داده اند.

 

لکسوس UX300e- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

 

طراحی بدنه لکسوس UX300e

بدنه این خودرو با سختی بسیار و دقت در جانمایی اجزا، هم هندلینگ مناسبی دارد و هم خواص آیرودینامیکی آن افزایش یافته است. در طراحی ظاهری آن سعی شده تا تفاوت بسیار شاخصی با مدل های سوخت فسیلی یا هیبریدی برند لکسوس نداشته باشد. حتی درگاه شارژ آن نیز مانند ورودی باک بنزین درنظر گرفته شده است. اما روی بدنه نوشته electric ثبت گردیده است.

 

لکسوس UX300 e- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

لکسوس UX300e-فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

لکسوس UX300e -فروشگاه لوازم یدکی پاینده

 

لکسوس UX300e - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

 

سیستم تعلیق این خودرو، به خوبی مدل سابق این رده یعنی UX 250h عمل می کند. مدل Lexus UX250h پرفروشترین خودروی خود-شارژ هیبریدی-برقی از سری compact SUV در بازار استرالیا بوده و بسیاری از آپشن های آن برای مدل UX300e توسعه یافته است.

لکسوس UX300e- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

Lexus UX 250h – hybrid

 

مانند مدل های دیگر لکسوس، این مدل نیز می تواند به اپلیکیشن اختصاصی لکسوس متصل شود و میزان شارژ خودرو، سیستم تهویه، بالابرشیشه ها و غیره توسط آن قابل کنترل است. این اپلیکیشن در نسخه های اپل و اندروید موجود می باشد.

لکسوس UX300e- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

لکسوس UX300e -فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

لکسوس EX300e- فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

 

کمپانی لکسوس وعده داده تا ماه های آینده این مدل در بازارهای چین و اروپا برای فروش عرضه شود و سال آینده 2021 به بازارهای ژاپن راه یابد.

لکسوس EX300e - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

 

لکسوس EX300e - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

منابع: وبسایت رسمی لکسوس استرالیا، باما

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *