فنی آموزشی

علت گاز نخوردن ماشین

در این مقاله علت گاز نخوردن ماشین را بررسی کرده ایم. این مشکل ممکن است برای هر راننده ای پیش آمده باشد.

از جمله مهم‌ترین دلایل گاز نخوردن ماشین می‌توان به وجود مشکل در ECU، فیلتر هوا و پمپ بنزین اشاره کرد. در این مقاله علت های مختلفی از گاز نخوردن ماشین را شرح داده ایم.

وجود مشکل در قطعه ECU

خودروهای انژکتوری قطعه‌ای به نام ECU دارند. این قطعه واکنش سِنسورها یا همان حس‌گرهای موتور خودرو را کنترل می کند. اگر این بخش از خودرو که نقش آن در سوخت‌رسانی به موتور هم قابل توجه است، دچار مشکل شود، احتمال گازنخوردن خودرو بالا می‌رود.

خرابی فیلتر هوا

فیلترهای هوا کنترل جریان ورودی هوا به داخل ماشین را بر عهده دارند اگر فیلترها خراب یا دچار گرفتگی شوند، آلاینده‌هایی به موتور ورود پیدا می‌کنند که باعث گاز نخوردن ماشین است. هم خودروهای انژکتوری و هم کاربراتوری‌ها با چنین مشکلی مواجه می‌شوند.

خرابی دیسک و صفحه

دیسک و صفحه در خودرو ممکن است دچار فرسایش و تخریب شوند. تمام‌شدن و فرسودگی ای قطعات هم میتواند علت گاز نخوردن ماشین باشد.

کارایی نامناسب استِپِر موتور

استپر موتور قطعه مهمی است که در صورت خرابی، بر روی عملکرد موتور هم تاثیرات نامطلوبی میگذارد. شمع‌ها و کوئل وایر شمع به استپر وابسته هستند. اگر دچار نقص و ایراد شوند موتور نیز دچار مشکل میشود. در نتیجه ممکن است علت گاز نخوردن ماشین استپر موتور باشد.

وجود مشکل در کمپرس سیلندر

کمپرس سیلندر روی سوپاپ‌ها و رینگ‌های خودرو اثر دارد. اگر کمپرس سیلندر دچار مشکل شود، می‌تواند  مشکل گاز نخوردن ماشین را به وجود بیاورد. در نتیجه توجه به معاینه عملکرد این قطعه‌ها را هم در نظر بگیرید.

وجود مشکل و خرابی در پمپ بنزین خودرو

اگر پمپ بنزین خراب باشد یا صافی بنزین تمیز نباشد، ممکن است خودرو در گازخوردن دچار مشکل شود. پمپ بنزین قطعه‌ای است که سوخت را به باک انتقال می‌دهد. اگر نتواند سوخت را به‌طور کامل به موتور برساند، ماشین هم گاز نخواهد خورد.

علت گاز نخوردن ماشین

سخن پایانی

بی‌توجهی به علت گاز نخوردن ماشین برای مدت طولانی می‌تواند پیامدهای مخربی برای سلامت خودرو ایجاد کند و هزینه های تعمیر اتومبیل را بالا ببرد. در صورت مشاهده اولین نشانه‌ها بهتر است کلیه قطعات دخیل در این مورد را بررسی کنید.

 

برای اطلاع از محصولات پاینده روی لینک زیر کلیک کنید:

محصولات قطعات یدکی پاینده

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *