فنی آموزشی

با چراغ بنزین روشن چند کیلومتر می‌توان رانندگی کرد؟

شاید هر راننده ای این اتفاق را تجربه کرده باشد که در هنگام رانندگی چراغ بنزین خودرو روشن بشود. این موضوع استرس زیادی به همراه خواهد داشت. این استرس زمانی بیشتر می‌شود که راننده در جاده بوده و از پمپ بنزین فاصله زیادی داشته باشد. در این مواقع این سوال ایجاد میشود که بعد از روشن شدن چراغ بنزین خودرو تا چند کیلومتر می‌توان رانندگی کرد؟

چراغ بنزین خودرو چه زمانی روشن می‌شود؟

چراغ بنزین روشن نشان اخطار کمبود سوخت خودرو است. به صورت کلی چراغ سوخت خودرو هنگامی روشن می‌شود که مقدار بنزین در باک به حدود 10 تا 15 درصد ظرفیت کل آن برسد. در ماشین های مختلف زمان روشن شدن چراغ بنزین تغییر می کند. وقتی چراغ سوخت روشن می‌شود، حدود 4 تا 15 لیتر بنزین در باک خودرو شما وجود دارد. در نتیجه بسته به میزان ترافیک و مصرف سوخت ماشین می‌توانید در حدود 30 تا 130 کیلومتر با خودرو رانندگی کنید.

ماشین با چراغ بنزین روشن چند کیلومتر می‌رود؟

به راحتی می‌توان میزان مسافت قابل پیمایش با چراغ بنزین روشن را برای هر خودرو محاسبه کرد. برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ظرفیت باک سوخت خودرو را پیدا کنید.
  2. میزان مصرف سوخت خودرو در 100 کیلومتر را پیدا کنید.
  3. 10 درصد ظرفیت باک را محاسبه کنید.
  4. با یک ضرب و تقسیم ساده میزان میتوانید مسافت قابل پیمایش را برآورد کنید.

آسیب‌های ناشی از رانندگی با چراغ سوخت روشن

ایستادن کنار جاده و تلف شدن وقت ساده‌ترین مشکل رانندگی با چراغ بنزین روشن است. برای مثال اگر بنزین خودرویی در یک جاده با سرعت بالا تمام شود، ماشین خاموش خواهد شد. به این ترتیب سرعت ماشین شما به‌یکباره افت شدیدی پیدا می‌کند. این در حالی است که سایر خودروها با سرعت در حال تردد هستند. این اتفاق در صورت بی‌احتیاطی راننده می‌تواند تبعات سنگینی به‌دنبال داشته باشد.

علاوه بر این مشکلات فنی در اثر رانندگی با چراغ سوخت روشن نیز مشکلاتی در خودرو ایجاد خواهد کرد. به‌دلیل وجود ناخالصی در بنزین، همواره انتهای باک سوخت، مقدار زیادی رسوب جمع می‌شود. وقتی سطح بنزین باک کاهش می‌یابد، احتمال دارد که رسوبات به سمت پمپ بنزین و سیستم سوخت‌رسانی حرکت کند. این موضوع باعث آسیب دیدن قطعات خودرو می‌شود. ضمن اینکه فیلتر سوخت نیز سریع‌تر از زمان استاندارد نیاز به تعویض پیدا دارد.

نکته دیگر اینکه با کاهش سطح سوخت باک، پمپ بنزین برای مکش و هدایت سوخت به سمت موتور باید فشار بیشتری را تحمل کند. وقتی پمپ برای زمان طولانی در این شرایط کار کند، داغ می‌شود. این اتفاق احتمال خرابی پمپ بنزین خودرو را نیز تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

 

برای اطلاع از محصولات پاینده روی لینک زیر کلیک کنید:

محصولات قطعات یدکی پاینده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *