فنی آموزشی

محاسبه آسان مصرف سوخت خودرو

محاسبه مصرف سوخت خودرو

آگاهی از میزان و محاسبه مصرف سوخت خودرو تنها به جنبه اقتصادی آن خلاصه نمی‌شود. بلکه یکی از راه‌های ساده برای تشخیص سلامت خودرو و عملکرد بهینه موتور ثبت میزان مصرف سوخت است. در واقع خودروی شما باید در یک مسیر ثابت همواره میزان ثابتی از بنزین را مصرف کند.


جهت محاسبه میزان سوخت مصرفی، کافیست که باک خود را پر نمایید. سپس از قسمت کیلومتر شمار، کیلومتر فعلی خودرو را یادداشت نمایید. پس از چند روز که دوباره قصد پرنمودن باک را داشتید، پس از پر نمودن مجدد باک، میزان بنزین اضافه شده را یادداشت نمایید. حال کافیست کیلومتر طی شده فعلی را از عدد یادداشت شده قبلی کم نمایید که با این کار مسافت طی شده توسط خودرو بدست می آید.

حال بایستی مقدار لیتر بنزین اضافه شده به باک را در صد ضرب نموده و تقسیم بر مسافت طی شده نمایید.

عدد بدست آمده مصرف خودرو شما در صد کیلومتر را نمایش می دهد.

به عنوان مثال فرض کنید که شما 30 لیتر بنزین زده اید. همچنین مسافت 450 کیلومتر را نیز طی نموده اید. لذا ابتدا عدد 30 را در صد ضرب نمایید و سپس بر 450 تقسیم نمایید و عدد بدست آمده که 6.6 می باشد معرف مصرف شما در صد کیلومتر بوده که استانداردی برای مشخص نمودن مصرف سوخت خودروها می باشد.

یکی از عوامل کاهش مصرف سوخت خودرو، تعویض به موقع انواع فیلترها است. شما میتوانید تنوع کاملی از انواع فیلترهای بنزین و فیلترهای هوا را در فروشگاه پاینده مشاهده نمایید.
منابع:

ماشین نو
Car.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *