اخبار خودرویی, اخبار هیوندای

هیوندای از اولین ها در ساخت خودروی دوستدار محیط زیست ( قسمت اول )

هیوندای، سی مین سال استفاده از نوآوریهای دوستدار محیط زیست را گرامی داشت

هیوندای، این کمپانی خودروسازی کره ای، که اولین خودروی برقی اش (EV) را در سال 1990 تولید و اولین خودروی الکتریکی پیل سوختی (FCEV) را در سال 2000 تولید نمود، یکی از اولین های صنعت خودروسازی است که تولید خودروی سوخت جایگزین و دوست دار محیط زیست را به تولید انبوه رساند. امروز، در حالی که بیش از سه چهارم محصولات این کمپانی نسخه های الکتریکی دارند و طیف وسیع و متنوعی از پیشرانه های الکتریکی بازار را تامین می کند، سی مین سال تولیدات دوستدار محیط زیستش را گرامی می دارد.

هیوندای در راستای تلاش برای ساخت آینده ای پاک تر، سالم تر و پایدارتر قصد دارد تا سال 2025، یکی از سه تولید کننده خودروهای برقی جهان باشد.

دهه 1990 توسعه اولین خودروی برقی EV هیوندای

اولین خودروی تمام برقی هیوندای، سوناتای الکتریکی بود که در 1991 رونمایی شد. کانسپت اصلی همان سوناتا بود با این تفاوت که باتری سربی-اسیدی داشت که تا 70 کیلومتر با حداکثر سرعت 60 کیلومتر بر ساعت را تامین می کرد.

هیوندای-محیط زیست - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده هیوندای-محیط زیست - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

Hyundai Sonata EV

 

از آن سال به بعد هیوندای تولید خودروهای الکتریکی اش را توسعه داد. در 1992، نسخه برقی اکسل Excel را تولید کرد که تا 100 کیلومتر با حداکثر سرعت 100 کیلومتر بر ساعت عمل میکرد. در 1993، دومین نسخه سوناتای برقی را تولید نمود که با حداکثر سرعت 120 کیلومتر بر ساعت میتوانست سوخت تا 140 کیلومتر را تامین کند. سپس در 1994، نسخه برقی اسکوپ Scoupe تولید شد که مشخصات باتری اش مشابه همان سوناتای سال قبلش بود.

 

 

هیوندای-محیط زیست - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

Hyundai Scoupe EV

 

هیوندای طی مطالعات و آزمایشات گسترده ای که در مرکز تحقیقاتی نامیانگ در کره جنوبی به سال 1995 تاسیس کرد، به دنبال بسط و تکامل تکنولوژی خودروهای برقی خود بود. از اولین خروجی های این مرکز تحقیقاتی می توان به استفاده از تکنولوژی باتری نیکل- فلز هیدرید در کانسپت خودروی اکسنت برقی Accent EV بود. این خودرو می توانست با حداکثر سرعت 140 کیلومتر بر ساعت، تا 390 کیلومتر براند.

هیوندای-محیط زیست - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

Hyundai Accent EV

در همین زمان هیوندای در حال مطالعه و تولید اولین خودروی هیبریدی بود که در نهایت منجر به رونمایی از کانسپت FGV-1 در نمایشگاه خودروی سئول در 1995 شد.

دهه اول هزاره سوم میلادی، پیشرفت ها در زمینه تکنولوژی سلول سوختی fuel cell

از سال 2000، دغدغه های حفظ محیط زیست کم کم آغاز به اوج گرفتن کرد. هیوندای از سال 1998 تحقیقاتش را بر خودروهای پیل سوختی آغاز کرد تا در نهایت در سال 2000 از اولین پروتوتایپش که کانسپت سانتافه برقی پیل سوختی بود رونمایی کرد. اولین خودروی پیل سوختی با مخزن هیدروژنی 350 بار، به پیل سوخت 75 کیلووات مجهز بود که انرژی لازم برای حداکثر 230 کیلومتر را براحتی تامین می کرد. با اینکه این اعداد و ارقام برای آن زمان قابل توجهند، اما نشان می دهند که به دلیل کمبود زیرساخت های لازم برای خودروهای سوخت هیدروژنی، امکان تولید انبوه پیل سوختی ها مقدور نبوده است.

 

هیوندای-محیط زیست - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

در نمایشگاه ژنو سال 2004، هیوندای نسل دوم خودروهای پیل سوختی خود را با توسان Tucson FCEV معرفی کرد که از باتری جدید لیتیوم پلیمر برخوردار بود. همین مقطع باز پیشرفت شایان توجهی برای این کمپانی به حساب می آمد. زیرا پیل سوخت 80 کیلوواتی می توانست نیروی تا 300 کیلومتر را تامین نماید. این امر با تعبیه مخزن هیدروژنی 152 لیتری امکانپذیر شد.

هیوندای-محیط زیست - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

ادامه دارد…

 

منبع: هیوندای نیوز 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *