اخبار خودرویی, اخبار هیوندای

هیوندای از اولین ها در ساخت خودروی دوستدار محیط زیست ( قسمت دوم )

هیوندای، سی مین سال استفاده از نوآوریهای دوستدار محیط زیستش را گرامی داشت

در اولین دهه قرن بیست و یکم، خودروسازان شروع به تولید انبوه خودروهای هیبریدی کردند. هیوندای با ساخت اولین آوانته LPI هیبریدی در سال 2009 به عرصه ساخت خودروهای هیبریدی وارد شد. این خودرو، اولین هیبریدی در دنیا بود که با موتور احتراقی داخلی تجهیز شد که با بنزین مایع کار می کرد.

هیوندای-محیط زیست - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

خودروی هیبریدی LPI، اولین خودروی تولید شده با باتری لیتیوم پلیمر بود که توسط کمپانی هیوندای و شرکایش به بهره برداری رسید. از مزایای این نوع باتری آن بود که با وزن کمتر می توانست نیروی بیشتری تولید کند.

دهه دوم قرن بیست و یکم هیوندای پیشرو در ساخت خودروهای آینده

پس از دو دهه مطالعه و تحقیق پیرامون کانسپت های خودروهای برقی، هیوندای بر آن شد تا آنها را تحقق ببخشد.

کمپانی مذکور در سپتامبر سال 2010، در سئول از بلوآن BlueOn به عنوان اولین محصول برقی اش رونمایی کرد. این خودرو بر پایه هیوندای i10 طراحی شده بود که می توانست 140 کیلومتر را با نهایت سرعت 130 کیلومتر بر ساعت بپیماید. این اولین خودروی پرسرعت تمام الکتریکی (EV) کمپانی هیوندای بود که به باتری 16.4 کیلووات ساعت لیتیوم-پلیمر تجهیز شده بود و در شش ساعت شارژ می شد. فروش این خودرو محدود به مرزهای کره جنوبی بود و توسط موسسات دولتی به بهره برداری رسید.

هیوندای-محیط زیست - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

Hyundai BlueOn 2010

از سال 2011 فروش سوناتای هیبریدی آغاز شد که پیش تر در نمایشگاه 2008 لوس آنجلس به نمایش در آمده بود. علاوه بر این که اولین خودروی فول هیبریدی بود که از باتری های پلیمری لیتیوم-یون تغذیه می شد، سوناتای هیبریدی آن سال به تکنولوژی بلو درایو (Blue Drive) مجهز بود که بواسطه آن مصرف سوخت و تولید آلایندگی ها را تا حد زیادی کنترل می نمود. این خودرو همچنین سیستم پیشرانه TMED (Transmission Mounted Electric Device) را داشت که هیوندای مدعی توسعه این سیستم می باشد. سیستم مذکور که در خودروهای هیبریدی کاربرد دارد شامل یک موتور اضافه است که مابین موتور اصلی و پیشرانه نصب می شود و موجب کارکرد موازی این دو در مواقع لزوم شده و نیروی هر دو موتور را از طریق پیشرانه به چرخ ها منتقل می کند.

هیوندای-محیط زیست - فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی پاینده

Hyundai Sonata Hybrid 2011

ادامه دارد…

 

منبع: هیوندای نیوز 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *