اخبار خودرویی, اخبار هیوندای

چگونه طراحی سوناتا 2020 منحصر به فرد می شود ؟

نسل جدید هیوندای سوناتا در سال 2020 به بازار عرضه خواهد شد.

هیوندای سوناتا 2020  از مدل های پیشین کشیده تر ، عریض تر و با ارتفاع کمتر طراحی شده . این طراحی الهام گرفته از ماشین های دیترویت در اواخر دهه 1950 است .

 

هیوندای سوناتا 2020

اگر چه رویکرد طراحی و تولید در دنیا بیشتر به سوی ماشین های کراس اور و اس یو وی می رود ولی مدیران طراحی هیوندای ابعاد طراحی شده برای این مدل را بر خلاف روال معمول طراحی های موجود در دنیا در نظر گرفته  و آن را به یک طرح جنجالی تبدیل کرده اند.

استایل کوپه مانند سوناتا 2020 این مدل را به ماشینی با مزیت های رقابتی بی شمار برای بازار آینده تبدیل خواهد کرد.

نسل هشتم سوناتا که DN8 نامیده میشود جزء اولین مدل هایی از این کمپانی است  که از فرایند طراحی دیجیتال بهره مند شده و در آن طراحان کار خود را  از مراحل اولیه بر روی یک پلت فورم شروع می کنند .

سوناتا 2020

کار طراحی این ماشین از سه سال پیش شروع شد و دو طراح بنام این شرکت پیتر  ( Peter Schreyer)  و لی (Lee)  از مراحل اولیه برآن نظارت داشتند.

طراحی خلاق این ماشین مانند در نظر گرفتن سقف شیب دار، استفاده از عناصر کرومی و ابعاد جدیدش، بسیار مورد توجه قرار گرفته.

طول آن حدود 4.5 سانتی متر کشیده تر ، ارتفاع آن حدود 3 سانتی متر کوتاه تر و 2.5 سانت نسبت به مدل 2015 عریض تر و به طول محور چرخ ها نیز 3.5 سانت اضافه شده است.

 

عناصر داخلی سوناتا 2020 الهام گرفته از عناصر کابین کنترل هواپیما است.

سوناتا 2020

عناصر داخلی این ماشین از عناصر داخل کابین کنترل هواپیما الهام گرفته شده است.

ارتفاع داشبورد و دریچه های هوا در این مدل تغییر کرده و بسیار کاربردی و جذاب شده اند.

صفحه های نمایش داخلی دیجیتال و لمسی است و قابلیت سینک شدن با گوشی های هوشمند را دارد و می توان از گوشی هوشمند خود به عنوان یک صفحه کنترل برای مدیریت بخش دیجیتال بهره برد.

تکنولوژی چراغ های پنهان در این مدل به صورتی در نظر گرفته شده که در هنگام شب به چراغ را مانند نوار های نورانی باریک و در روز به صورت نواری کرومی جلوه می کنند.

از مشخصات دو مدل از سوناتا 2020  تا به حال رونمایی شده، یکی قرمز اسپورت با موتور 1.6 لیتری ، توربو شارژ، چهار سیلندر  همراه با پنجره هایی مشبک که قابلیت تیره و شفاف شدن را دارند.این مدل همراه  با چرخ های 19 اینچی هم قابل ارائه است.

مدل دیگر  دارای بدنه ای کوروم در دو طیف طوسی است و موتوری 2.5 لیتری همراه با تودوزی های چرمی دارد.

سوناتا 2020

طراحان این مدل جلو پنجره را طوری طراحی کرده اند که قسمت هایی از موتور نمایان باشد.

کمربندی های ایمنی در این مدل پایین تر از جای قبلی خود در مدل های پیشین قرار گرفته اند که حس ماشین های کوپه را بیشتر القا کنند.

به نظر Lee طراحی ماشین های SUV که  به شدت همه گیر شده بسیار راحت است، ولی خودرو های سدان هیچ گاه قدیمی نمی شوند و طراحی آنها بسیار مشکل تر است.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *