اخبار تویوتا, اخبار خودرویی

در رابطه با قدمت تویوتا چه می دانید ؟ (قسمت دوم)

حقایق جالب و باورنکردنی درباره داستان تویوتا تا به امروز

 

تویوتا هنوز یک تجارت خانوادگی است و مدیرعامل فعلی تویوتا، آکیو تویودا (Akio Toyoda)، نوه کیچیرو تویودا، بنیانگذار شرکت تویوتا (که در بخش اول این مطلب به آن اشاره شده) است.

 

فروش تویوتا

تعداد تویوتاهای موجود در جاده ها بطور باورنکردنی از برندهای دیگر بسیار بیشتر است. جالب اینجاست که 80% تویوتاهای فروخته شده در 20 سال گذشته، هنوز در حال استفاده اند و براساس تحقیقات انجام شده، در ده سال گذشته به نسبت سایر برندهای خودرو، دارای ارزش دست دوم بالاتریست. در مقایسه بین برندهای ژاپنی، درآمد سالیانه تویوتا از مجموع درآمد هوندا و نیسان بیشتر است.

 

 

تویوتا در 170 کشور دنیا نمایندگی درحال توسعه دارد. او اطمینان دارد که در دسترس هر علاقمند به خودروست. این کمپانی فقط در آمریکا بالغ بر 365 هزار شغل ایجاد کرده است. گفته می شود تا کنون 700 میلیون دلار صرف اقدامات بشردوستانه کرده است.

 

 

تولیدات تویوتا

تویوتا، با بیش از 100 مدل متفاوت در نقاط مختلف دنیا، دارای یکی از متنوع ترین خط تولیدهای خودرو در دنیاست. این کمپانی در سال 2013 رکورد تولید خودرو در یک سال با 10 میلیون دستگاه در سال را زد.

تویوتا از سال 1966، یعنی همان نخستین سال تولید کرولا، بطور میانگین هر 37 ثانیه یک کرولا تولید کرده. این رکورد را تا سال 2013 به تولید یک دستگاه در هر 27 ثانیه رساند.

کرولا با رقم عجیب پرفروش ترین خودرو دنیاست. این خودرو در سال 1974 به عنوان پرفروشترین خودرو سال انتخاب و در سال 2012، با فروش بیش از 39 میلیون دستگاه تا آن سال، لقب “پرفروشترین خودرو تا آن روز” را کسب کرد. کرولا از سال 1966 تا 2018 در دوازده نسل معرفی و تولید شده است.

 

 

نسل اول تویوتا کرولا ای 10 ( Toyota Corolla E10)

 

 

 کرولا 2020

 

تحقیقات و اختراعات

تویوتا هرساعت حدود 1 میلیون دلار صرف تحقیقات و توسعه شرکتش و برای ساخت خودروهای بهتر و امن تر می نماید. این شرکت دارای رکورد ثبت اختراع بالغ بر 1000 عدد است. از ثبت های مهم و تاثیرگذارش، اختراع “روبات همراه” (Partner Robot)  بوده.

این شرکت در سال 1970 شروع به استفاده از روبات ها در خط تولیدش با هدف کم کردن هزینه و افزایش کیفیت کرد. حدود سی سال بعد برنامه “روبات همراه” (Partner Robot) را برای غنی سازی اجتماع در مسیر تولید، بهره برداری کرد. تویوتا روبات هایی ساخت که می توانستند با ابزار کار کنند، نیازهای درمانی و پرستاری را تامین و به انسانهای معلول کمک نمایند.

 

تویوتا اولین شرکت تولید کننده خودرو با سوخت هیدروژنی است. این خودرو تویوتا میرای (the Toyota Mirai) نام دارد و نسل اول آن از سال 2014 تولید شده است.

 

تویوتا میرای

در دنیا بالغ بر 10 میلیون خودروی هیبریدی و بیش از 30 مدل مختلف خودروی SUV و سواری موجود است که در تمام آنها از موتورهای منحصربفرد هیبریدی تویوتا استفاده شده است. برخلاف سایر خودروها که نیاز به تعویض باتری مداوم دارند، خودروهای SUV یا سواری هیبریدی تویوتا، هرگز نیاز به تعویض باتری ندارند. در این خودروها،نوعی باتری لیتیوم/یونی استفاده شده است که به اندازه عمر خود خودرو کار می کند.

از پاییز 2017، تقریبا تمام مدل های این کمپانی مجهز به سیستم ایمنی ویژه خود (Toyota Safety Sense) هستند. این سیستم شامل دوربین داخلی خودرو، رادار نصب شده در جلوپنجره، سیستم جلوگیری از تصادف (که هم پیاده و هم خودرو را تشخیص می دهد)، آژیر خروج از خط و کروز کنترل می باشد.

تویوتا در تحقق ساخت خودرو پرنده که مقرر است مشعل افتتاحیه بازی های المپیک 2020 را روشن نماید، همکاری می کند.

 

برگرفته از وبسایت دزین، ویکی پدیا و تویوتا

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *