اخبار تویوتا, اخبار خودرویی

خودروی رویایی تویوتا

نوآوری کم نظیر شرکت تویوتا در جذب ایده های خلاقانه طراحی خودرو

کمپانی تویوتا معتقد است اگر به کودکان اجازه داده شود تا با خلاقیت آزادانه خود، خودروی رویایی خود را به تصویر بکشند، نتایج چشمگیر و الهام بخشی خلق خواهند کرد. این کمپانی توانسته است این ادعای خود را نیز به اثبات برساند!

درباره مسابقه هنری خودروی رویایی تویوتا

از سال 2013 تا کنون، تویوتا مسابقه ای در سطح محلی تا بین المللی برای کودکان و نوجوانان زیر 15 سال برگزار می کند تا آنها با خلق ایده های ناب، خودروی رویایی خود را ترسیم کنند. ابتدا طرح ها در سطح کشوری داوری شده و طرح های برگزیده به فینال بین المللی راه پیدا خواهند کرد. در مقیاس کشوری معمولا 9 شرکت کننده ( سه نفر در سه دسته بندی سنی) برگزیده می شوند تا به مرحله بعد بروند.

بسیاری از این طرح ها، بیانگر این موضوع هستند که چگونه خودروها و پویایی آنها می تواند در نقش کاتالیزوری عمل کند که زندگی اشخاص و جوامع را در زمینه های محیط زیستی، آموزشی و بشردوستانه ارتقا دهند.

 

ایده طراحی - فروشگاه پاینده

ماشین بانک غذا، اثر رولین(Ruolin)،  از بریتیش کلمبیا، 13 ساله ،  از فینالیست های کانادا سال 2017

داوران از مسابقه چه می گویند؟

لری هاچینسون (Larry Hutchinson)، مدیر کمپانی تویوتای کانادا و یکی از داوران برای آثار کودکان کشورش می گوید: “من از خلاقیت و استعداد هنرمندانه کودکانمان الهام می گیرم و اینکه چطور آینده صنعت خودرو را با مهارتی قابل توجه و هیجان انگیز به تصویر می کشند.”

جیمی داماک (Jaimie Damak) یکی دیگر از داوران کانادا می گوید: “من سال دوم است که این مسابقات را داوری می کنم و بار دیگر مدهوش طرح های شرکت کنندگان هستم. استعدادی فوق العاده و ایده های بسیار زیادی برای اینکه چطور دنیا به جای بهتری برای زیستن تبدیل شود.”

جیل امری (Jill Amery) داور دیگر و بلاگر معروف کانادایی می گوید: ” نبوغ و خلاقیت کودکانی که آثارشان را ارسال می کنند غافلگیرکننده است! دیدن ایده های آنها از مسوولیت اجتماعیشان، احترامی که برای زمین قائلند و تحققش در زندگی حقیقتا الهام بخش است.”

 

ایده طراخی

برگزیدگان کامبوج دوازدهمین دوره

 

 

 

ایده طراحی

اولیویا یوان (Olivia Yuan)، از فینالیست های سال 2018 از کانادا

 

آثار برگزیده

ایده طراحی

هلنا زجدل (Helena Zajdel)،  برنده فینال سیزدهمین دوره سال 2019 (در رده سنی زیر 8 سال) بوده، در توضیح طرحش می گوید:

“ماشین من، آینده ای برای زمین است. این من، در راه مدرسه، سوار بر اسبم هستم؛ معنای رویایی من از حمل و نقل! تمام این اسب از الماس های فضایی ساخته شده. این جواهرات انرژی تجدیدپذیر جادویی دارند که می توانند هر ماشینی که برای من قابل تصور است را بسازند. اکنون این اسب یگانه است. ماشین رویایی من زمین را خراب نمی کند؛ سیاره ما قشنگ و سبز خواهد ماند.”

 

 

 

ایده طراحی

“ماشین شجاع اردکی” اثر دمیون دون (Damion Deven)، از اندونزی که او نیز برنده سیزدهمین دوره سال 2019 (در رده سنی 8-12 سال) بوده است. وی در توضیح طرحش می گوید:

“اندونزی، مجموعه جزایری با شرایط طبیعی بسیار متنوع است. بسیاری از دوستان من که در نواحی روستایی زندگی می کنند باید راه زیادی بروند تا به مدرسه شان برسند. بعضی ها باید حتی از رودخانه نیز رد بشوند. ماشین رویایی من میخواهد به آنها کمک کند. من اسم ماشینم را “ماشین شجاع اردکی” گذاشته ام. این ماشین باید پرقدرت و در برابر تغییرات آب و هوایی و اقلیم اندونزی مقاوم باشد. باید ضدزنگ باشد و بتواند از زمین های سخت و ناهموار خشکی و آب و هوا رد بشود. همچنین ماشین رویایی من برای بچه ها باحال، امن و راحت است. دلیلش هم اینکه این ماشین قرار است دوستانم را به مدرسه ببرد و اگر در این مسیر کار نداشت می تواند به توریست ها سرویس بدهد. توریست ها می توانند سوار “ماشین شجاع اردکی” بشوند و با آن مسیرهای سخت را بروند و از زیبایی های طبیعی لذت ببرند.”

 

 

تعدادی از سایر آثار

ایده طراحی

امیلی وو (Emily Vo)، ماشین با کاغذ بازیافتی 7 ساله

 

 

 

ایده طراحی - فروشگاه پاینده

اتان فنگ (Ethan Fang)، از فینالیست های 2019 کانادا،14 ساله 

 

 

ایده طراحی

ماشین زمان، ویکی ونگ (Vickie Wang)،  برنده سال 2019 (در رده سنی 12-15 سال)

 

 

منابع: از مجموعه مقالات وبسایت رسمی تویوتا کانادا، وبسایت رسمی مسابقه هنری خودروی رویایی (تویوتا دریم کار آرت)

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *