اخبار خودرویی, اخبار میتسوبیشی

امنیت کاربران در میتسوبیشی

چگونه میتسوبیشی امنیت کاربران خودروهایش را تضمین می کند؟ (قسمت اول)

کمپانی میتسوبیشی ادعا دارد با بهره گیری از آخرین تکنولوژی های روز، امنیت کاربرانش را تا حدی تضمین می کند که علاوه بر تمهیداتی که برای جلوگیری از وقوع تصادف بکار گرفته، در صورت وقوع حادثه یا تصادف نیز، تا حد ممکن سلامت جان سرنشینان را تامین می کند.

در اینجا به معرفی برخی از این سیستم ها خواهیم پرداخت.

سیستم ASTC) Active Stability and Traction Control)

این سیستم برای امنیت بیشتر در تمام شرایط آب و هوایی و جاده ای در نظر گرفته شده است. سنسورهای بکار رفته در خودرو با حساسیت بالا نسبت به تمام حرکات غیرعادی، بطور اتوماتیک ترمزها و موتور خودرو را کنترل کرده تا آن را متوقف کنند.

اگر هنگام آغاز به حرکت خودرو در جاده های لغزنده – مثلا برفی – سنسورها، متوجه لیزخوردن هرکدام از چرخ ها بشوند، با فعال کردن سیستم کنترل کششی خودرو (Traction Control) بصورت خودکار ترمز را به چرخ لیزخورده اعمال می کند و کارایی موتور را برای حرکت خودرو ارتقا می دهد.

امنیت- فروشگاه پاینده

 

استفاده از بدنه های RISE ) Reinforced Impact Safety Evolution)

کمپانی میتسوبیشی با مطالعه بر نقاط حساس بدنه خودرو و تقویت بیشتر همان نقاط – در عین توجه به رعایت کمترین وزن ممکن – در صورت وقوع تصادفات سنگین، جذب نیرو را به نقاطی از خودرو هدایت می کند تا بیشترین محافظت از جان سرنشینان صورت بگیرد.

 

امنیت - فروشگاه پاینده

استفاده از بدنه های RISE برای میراژ (Mirage) و اتراژ (Attrage)

 

 

ترمز های ABS مجهز به EBD)Electronic Brake-force Distribution)

این سیستم به سرعت متوقف کردن خودرو در عین امن بودن آن کمک می کند. با استفاده از این تکنولوژی در شرایط اضطرار، حتی در عین سنگینی خودرو یا داشتن سرنشین، با اعمال قدرت ترمز به چرخ های عقب، آن را در سریعترین زمان ممکن متوقف می کند.

امنیت - فروشگاه پاینده

 

 

سیستم کاهش برخورد به جلو FCM)Forward Collision Mitigation system)

 

با ترکیب مناسب و هماهنگ دوربین ها و رادارهای لیزری، سیستم FCM با تخمین فاصله تا خودروی جلویی و بررسی سرعت هر دو، اگر خطر تصادف را تشخیص بدهد، صدای هشداردهنده ای منتشر کرده و به طور خودکار سرعت خودرو را کم می کند.

امنیت - فروشگاه میتسوبیشی

 

ادامه دارد …

 

منبع وبسایت رسمی میتسوبیشی موتورز 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *