اخبار تویوتا, اخبار خودرویی, اخبار میتسوبیشی

پرادو یا پاژرو؟ کدام را انتخاب می کنید و چرا؟( قسمت اول )

 مقایسه ظاهری پرادو و پاژرو( قسمت اول )

در حالی که بازار خودروهای SUV، پرادو و پاژرو بسیار داغ و پرطرفدار است. قصد داریم در ادامه به بررسی و مقایسه دو مدل پرادو آلتیتود (Landcruiser Prado Altitude) و پاژرو جی ال اس (Mitsubishi Pajero GLS) بپردازیم.

هر دو این خودروها ساخت ژاپن و به دلیل قابلیاتشان مانند قفل دیفرانسیل از مدل های معتبر برای آفرودسواران هستند.

کدام پرفروش تر است؟

اختلاف عدد فروش این دو خودرو باورنکردنیست! اما فروش پرادو، سه برابر بیشتر از پاژرو بوده است. با وجود این هر دو این خودروها ویژگی های منحصر بفردی برای ارائه دارند که آفرودسواران را به رقابت و مقایسه دعوت می کند.

مقایسه بدنه

پرادو از سال 2009 به بعد، چندین نسخه تغییر بدنه (facelift)–هرچند جزیی- داد.

اما پاژرو از سال 2005 تا 2015 تقریبا با ظاهری ثابت ماند. جلوپنجره برجسته ی پرادو، همچون برادر بزرگترش لندکروزر 200، نشان مخصوصی از طراحی تویوتاست.

پرادو در این مدل لاستیک زاپاس خود را به جای پشت خودرو، به زیر آن منتقل و جایگزین باک دوم بنزین کرده است. بنابراین ظرفیت باک آن همان 87 لیتر است. اما به علت تنظیم مصرف سوخت این خودرو در طراحی آن، راننده می تواند تا بالغ بر 1000 کیلومتر با یک باک بنزین برود. این امکان، بازشدن درب عقب را در جای پارک های تنگ، تسهیل می کند.

از سوی دیگر پاژرو با وجود قدمت (کمی بیشتر) اش هنوز محبوب و برای آفرودسواران زمخت و مدرن است. چراغها و جلوپنجره آن به زیبایی و بسیار همگن طراحی شده اند. خطوط رکاب های آلومینیومی این خودرو تا پشت خودرو کشیده شده که آنجا لاستیک زاپاس هم نصب می شود.

 

طراحی داخلی: به دنبال ظاهری مدرن هستید یا کلاسیک؟

هنگامی که سوار پرادو می شوید، فضایی بسیار مدرن را تجربه خواهید کرد، در حالی که پاژرو گویی با قصد خواسته به رانندگانش احساس تجربه فضایی کلاسیک تری بدهد.

 

 

 

پرادو با هفت ایربگ، سنسورهای پارک خودرو، کنترل پایداری الکترونیکی و دوربین عقب ویژگی های لازم برای یک خودروی امن را داراست.

پاژرو نیز تمام ویژگی های مذکور را با اختلاف یک ایربگ کمتر دارد اما مضاف بر آن چراغ های بی زنون (Bi-Xenon) اتوماتیک و برفپاک کن های اتوماتیک را نیز داراست.

صندلی های هردو این خودروها مخصوصا در ردیف های اول و دوم بسیار راحت و زیبا طراحی شده اند اما در پرادو جای ردیف سوم بسیار کم و فقط مناسب بچه هاست. البته که با اهرم مخصوص امکان جابجایی ردیف دوم صندلی ها و اضافه کردن آن به ردیف عقب وجود دارد. در هر دو این خودروها ردیف سوم صندلی ها قابلیت باز شدن دارد اما در پرادو فضای بزرگی در کف تعبیه شده تا صندلی ها با بازشدن در کف جاگذاری شوند. اما برگرداندن صندلی های باز شده به حالت اول در پرادو بسیار سخت تر است.

 

فضای عقب پاژرو

 

 

فضای عقب پرادو

 

منبع وبسایت کاردیوایس

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *